پمپئو: باید بر اساس «بی‌اعتمادی» با چین مقابله کرد

کدخبر: 2358844

وزیر خارجه آمریکا با اتهام‌زنی دوباره علیه پکن اعلام کرد باید بر مبنای رفتار‌های چین با بی‌اعتمادی و مقابله با این کشور روبرو شد.

وزیر خارجه آمریکا که روز به روز کمپین ضد چینی خود را تشدید می‌کند، معتقد است برای تغییر رفتار پکن باید الگوی بی‌اعتمادی در قبال این کشور دنبال شود.

مایک پمپئو در پیامی که در حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کرد: تنها راه واقعی تغییر رفتار چین، عمل بر مبنای رفتار آنهاست. رئیس جمهور ریگان می‌گفت وی بر اساس رویکرد «اعتماد و مقابله» با اتحاد جماهیر شوروی مراوده داشته است. وقتی صحبت از چین به میان می‌آید می‌گویم باید براساس «بی‌اعتمادی و مقابله» با آن‌ها رفتار کرد.

مایک پمپئو پیش از این نیز در اظهاراتی که صراحتا بوی مداخله جویی می‌داد، گفت: تغییر رفتار حزب کمونیست چین نمی‌تواند تنها ماموریت چینی‌ها باشد. ملل آزاد باید برای دفاع از آزادی تلاش کنند. وزیر خارجه آمریکا اخیرا نیز اعلام کرد در حال حاضر وظیفه واشنگتن و متحدانش واداشتن چین به تغییر رفتار است. مایک پمپئو اعلام کرد آمریکا و متحدانش باید از روش‌های خلاقانه‌تر و قاطع‌تر برای اعمال فشار بر حزب حاکم چین به منظور تغییر رفتار خود استفاده کنند. وزیر خارجه آمریکا از این کار به «ماموریت زمانه ما» یاد کرد.

دامنه اختلافات آمریکا و چین روز به روز گسترده‌تر می‌شود و هر بار موضوع تازه‌ای به فهرست مناقشات دو طرف افزوده می‌شود. اختلافاتی که با روی کار آمدن دونالد ترامپ و جنگ تعرفه‌ای آغاز و اکنون به جنگ کنسولگری‌ها کشیده شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: