همه گیری کرونا تا یک سال ادامه دارد

کدخبر: 2358147

جهانگیری گفت: همه گیری کرونا تا یک سال ادامه دارد و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مدافعان سلامت حمایت کنیم.

محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری «پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کرونا موجب بالا رفتن زحمات تمام کادر درمان شد و شرایط سختی را به ما تحمیل کرد، تمام اقشار جامعه مانند پزشکان، خدمه بیمارستان، داروسازان و دندان پزشکان در ارتقا سلامت حضور داشتند و دارند، مردم باید با همدلی و همکاری پروتکل های بهداشتی را رعایت و با این کار از تمام مدافعان سلامت حمایت کنند.

او گفت : باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا بار مراجعه کاهش پیدا کند و نیازمند حمایت عملی هستیم، جامعه پزشکی همیشه در راس ارائه خدمات در کنار مردم بودند و حالا هم مانند قبل به عنوان تکیه گاه به خوبی عمل می کنند، روند بیماری در کل جهان رو به افزایش بوده و در ایران هم به طبع ابتلا به کرونا رو به افزایش است، اگر ما در شرایط فعلی ناگوار اقتصادی، توجه به زیرساخت ها نداشته باشیم، حتما به مشکل بر خواهیم خورد اما اگر به خوبی عمل کنیم، حتما آثار خوب آن را خواهیم دید.

او گفت: در این روزها بیشترین مراجعه را در بخش سرپایی داریم، خدمات سرپایی مهم ترین رکن ارائه خدمت در مطب ها و کلینیک هاست، از تمام کادر درمان درخواست داریم تا پروتکل های بهداشتی را در مواجهه با بیماران به دقت رعایت کنند، از بیماران مزمن و زمینه ای غافل نشوند، ما در سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم باید در کنار هم باشیم.

او گفت: همه گیری کرونا تا یک سال ادامه دارد، همین امر موجب می‌شود که از بیماری های زمینه ای غافل نشویم. ما باید از تمام ظرفیت های موجود پزشکی برای خدمات درمانی استفاده کنیم، باید توجه داشت که تمام مراجعه کنندگان به مطب ها مشکوک به کرونا هستند و به همین دلیل موجب ناقل شدن پزشکان می شوند. جهانگیری اظهار کرد: با توجه به ارقامی که وزارت بهداشت از مبتلایان و جان باختگان اعلام کرده است بهتر است مردم با رعایت نکات بهداشتی از کادر درمان حمایت کنند. حتما باید از تمام ظرفیت های کادر درمان استفاده شود و پزشکان هم با صلابت کار کنند. ما به وزارت بهداشت ابلاغ کرده ایم که پروتکل ها باید سختگیرانه تر شود.

او بیان کرد: ما نباید مطب ها را تعطیل کنیم، اگر مطبی در یک شهرستان تعطیل شود، بیماران شهرستانی به تهران سفر می کنند و به دلیل شلوغی مجبور می شوند در تهران بمانند و همین موضوع موجب سخت تر شدن شرایط می‌شود. پس بهتر است اقدامات پزشکی فوری انجام شود و نوبت دهی ها به تعویق نیفتد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: