عضو ارشد جهاد اسلامی: مذاکره شکست خورده؛ مقاومت چاره پیروزی است

کدخبر: 2357835

عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی جهاد اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه‌ای مصری بر ثابت شدن شکست گزینه مذاکره تأکید کرد و گفت، هیچ اشغالگری پایان نیافته مگر با مقاومت.

«نافذ عزام» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی با روزنامه «المصری الیوم» بر مقاومت تأکید کرد.

وی گفت: مقاومت با تمام ابزارهای در دسترس، همان راه‌حل علیه اشغالگر است. در تاریخ هیچ اشغالگری خارج نشده یا پایان نیافته مگر با مقاومت. قبلا نظری وجود داشت مبنی بر اینکه مذاکرات، حقوق سلب شده فلسطینی‌ را بازخواهد گرداند اما ثابت شد که این نظر اشتباه است. برای همه مشخص شده که گزینه مذاکره شکست خورده زیرا پشتیبان و حمایتی نداشت بویژه پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا طرح موسوم به «معامله قرن» را مطرح کرد و همه دریافتند که اشغالگری جز با مقاومت تمام نخواهد شد.

عزام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی طرح اشغال کرانه باختری را به تأخیر انداخته، گفت، این موضوع به سردرگمی کابینه رژیم صهیونیستی، مشغول بودن آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر و نیز مشغولیت‌های داخلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باز می‌گردد.

وی سپس بر اتحاد فلسطینی‌ها و تشکیل صفی مشترک در برابر تکبر دشمن صهیونیستی تأکید کرد و گفت، فلسطین انتظار یک موضع قاطع از کشورهای عربی در برابر طرح‌های ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی را دارد اگرچه اردن موضع خوبی در این زمینه داشته اما این موضع کافی نیست.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: