وزارت نفت برای جلوگیری از خروج گاز فلر کاری نکرده است

کدخبر: 2357766

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشرفت 2.5 درصدی جلوگیری از سوختن گاز فلر گفت: طبق برنامه ششم توسعه و دستورالعمل جداگانه وزارت نفت، باید اقدامات خاصی در این باره صورت می‌گرفت که محقق نشده است.

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی و اولویت دار در کشور که می‌تواند هم به جهت اقتصادی و هم به جهت حفاظت از محیط‌زیست مفید باشد جلوگیری از خروج گاز فلر است.

وی افزود: متأسفانه در دو دهه اخیر وزارت نفت کار جدی در این باره انجام نداده است و این درحالی است که برخی از پیمانکاران به این وزارتخانه مراجعه کرده و اعلام کردند که گاز فلر هم اکنون از چاه‌ها در حال سوختن است ولی حداقل اجازه دهید که ما کار لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده و اقتصاد کشور را در این باره به سمت درآمدزایی ببریم و حتی حاضر بودند که هزینه‌های آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دولت بپردازند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ما می‌توانستیم مانع از سوختن گاز فلر شده و با اقدامات فرآوری صورت گرفته به سمت صادرات آن برویم که این کار تاکنون صورت نگرفته است.

شریعتی خاطرنشان کرد: وزارت نفت دو سال پیش تصمیم گرفت در این باره کار اجرایی انجام داده و مانع از سوختن گاز فلر شود در حالی که این کار فقط 2.5 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اظهارات زنگنه وزیر نفت در جلسه غیرعلنی مجلس اعلام کرد: وزارت نفت در حوزه گاز فلر عقب ماندگی اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه و دستورالعمل جداگانه وزارت نفت اقدام خاصی در باره ممانعت این وزارتخانه از سوختن گاز فلر صورت نگرفته است. این در حالی است که زنگنه به صراحت اعلام کرده و دستور داده بود که این گاز باید صرف خوراک پتروشیمی‌ها شود، ولی این کار محقق نشده است و حتی برخی مشکلات قراردادی هم در این باره وجود داشته و پیمانکاران نتوانسته‌اند اقدام لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این باره انجام دهند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: