۵ نکته پیرامون اعدام سارقان مسلح

کدخبر: 2357664

چرا در هر پرونده ای اینگونه قوه قضائیه با عدم فهم کار رسانه ای باید مغلوب جریان ضد انقلاب شود و بخاطر اجرای حکم عادلانه و شرعی اسلامی زیر سئوال برود و حتی نتواند مردم را آنگونه که باید اقناع کند؟

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: از دیروز و با اعلام خبر حکم اعدام سه سارق مسلح که از اشرار سابقه دار بودند و در اغتشاشات آبان ماه نیز دست به تخریب و به آتش کشیدن بانک ها داشته اند، در بعضی از شبکه های اجتماعی چون توئیتر جریان ضدانقلاب سعی کردند با داغ کردن هشتگ « #اعدام_نکنید » ماجرای روشن اعدام سارقان مسلح را تبدیل به یک ابزار و وسیله سیاسی جهت تخریب وجه نظام و بهانه به مجامع حقوق بشری دنیا جهت فشار به جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند. در رابطه با این ماجرا چند نکته مهم قابل ذکر است:

1. حقیقت ماجرا چه بود؟ دیروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: «اینها جزو عناصر اصلى اغتشاشات بودند و دو نفر از این افراد در صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شدند و با تهدید به اسلحه می‌خواستند اموال خانمى را بربایند که خدا کمک کرد و باعث دستگیرى این افراد شد.پس از دستگیرى در گوشى این افراد اقدامات خرابکارانه‌اى که انجام می‌دادند و فیلمبردارى کرده و براى برخى از خبرگزارى‌هاى خارج از کشور ارسال می‌کردند، کشف شد؛ خودشان از اعمال مجرمانه خود بهترین مستندات را تهیه کردند و در فرایند دادگاه هم اقرار کرده‌اند و همچنین هم خودشان و هم وکلایشان‌ دفاع داشتند البته چهار نفر اعلام وکالت کردند و دفاع کردند.جلسات دادگاه فیلمبردارى شده و حضور آنها موجود است . »

لذا ماجرای حضور و اغتشاش در آبان ماه 98 فرع بر جرم اصلی آنها یعنی سرقت مسلحانه و ارعاب است. از طرفی خود متهمان نیز اتهامات را پذیرفته اند و از حق قانونی خود یعنی داشتن وکیل نیز برخودار بوده اند آن هم نه یک وکیل بلکه چهار وکیل سرشناس داشته اند.

2. در ماجرای آبان ماه 98 مقصر اصلی و افرادی که زمینه ساز اتفاقات تلخ آن روزها شدند، قطعا مسئولان دولتی هستند که با تصمیمات غلط و عدم اطلاع رسانی و شیوه های کاملا اشتباه در تصمیم بنزینی موجب آن اتفاقات شدند. و قطعا در درجه اول آن مسئولین باید در صدر محاکمه و مواخذه در دستگاه قضایی باشند. مردمی هم که نسبت به آن تصمیم شبانه اعتراض داشتند باید صدایشان شنیده شود و با ملاطفت با آنها مواجه شود. هرچند در این میان اشراری چون این سه نفر هم بودند که مسلحانه دست به تخریب و آتش کشیدن اموال عمومی و حمله به مراکز نظامی کردند که قطعا با آنها باید طبق قانون برخورد شود. برخورد قاطع و عادلانه چه اعدام چه حکم دیگری با اراذل و اشراری که روی موج مطالبات مردم سوار شدند و با اتصال به بیگانگان و گروهک های منحوسی چون منافقین باعث ایجاد اغتشاش و به حاشیه رفتن مطالبات اساسی مردم شدند، در کنار شنیدن صدای مردم، خواسته عمومی است.

4. جریان ضدانقلاب و باندهای توئیتری گروهک منافقین و سلطنت طلبان با گل آلود کردن آب این ماجرا قصد دارند، ضمن تخریب وجه جمهوری اسلامی در جهان جهت تشدید فشارها و تحریم ها علیه ایران، افکار عمومی مردم را در داخل نیز متاثر کنند تا بلکه به خیال خود زمینه اغتشاشات بعدی را فراهم کنند. آنها همچنین با داغ کردن «اعدام نکنید» رسما هم اساس و مبنای حکم اعدام را زیر سئوال برده و با این خط خبری هر جنایتکار و قاتلی را قصد دارند مبرا کنند.

5. اما از طرفی با ایجاد این پروپاگاندای دروغ باندهای توئیتری منافقین، در افکار عمومی سئوالات و ابهامات اساسی وجود دارد. که متاسفانه مانند گذشته ضعف و ناتوانی بازوی رسانه ای قوه قضائیه مشهود و عیان است. قوه قضائیه با اقناع و توضیحات و شفافیت لازم از چنین پرونده هایی که افکار عمومی نسبت به آنها حساسیت نشان داده می تواند راه را بر موج سواری ضدانقلاب ببندد. چرا در هر پرونده ای اینگونه قوه قضائیه با عدم فهم کار رسانه ای باید مغلوب جریان ضد انقلاب شود و بخاطر اجرای حکم عادلانه و شرعی اسلامی زیر سئوال برود و حتی نتواند مردم را آنگونه که باید اقناع کند؟

ارسال نظر: