هتک حرمت حرمین‌ شریفین به تهیه کنندگی صهیونیسم و مجوز آل سعود

هنر جدید بن سلمان؛ ساخت کلیپ‌های نیمه‌عریان در مکان‌های تاریخی سرزمین وحی

کدخبر: 2357331

انتشار کلیپ‌هایی از حضور مدل‌های نیمه‌عریان با پوشش‌های مستهجن و تحریک کننده در منطقه تاریخی «مدائن صالح» جنجال زیادی را در رسانه‌ها  شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. این در حالی است که نهادهای سنتی وهابیت و منابع حکومتی سرزمین آل سعود به طور کامل سکوت کرده‌اند!

نسیم آنلاین : انتشار کلیپ‌هایی از حضور مدل‌های نیمه‌عریان با پوشش‌های مستهجن و تحریک کننده در منطقه تاریخی «مدائن صالح» جنجال زیادی را در رسانه‌ها شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. این در حالی است که نهادهای سنتی وهابیت و منابع حکومتی سرزمین آل سعود به طور کامل سکوت کرده‌اند!

برخی مدل‌های فشن مانند «کیت موس» (Kate Moss)، «ماریاکارلا بوسکونو» (Mariacarla Boscono)، «کندیس سوانپویل» (Candice Swanepoel)، «جوردان دان» (Jourdan Dunn)، «امبر والتا» (Amber Valletta)، «شیائو ون» (Xiao Wen) و «آلک وک» (Alek Wek) که به عنوان مدل یا مانکن‌های مشهور در بازار فشن نیویورک فعالیت دارند، با لباس‌های نیمه‌عریان به رنگ‌های سیاه و سفید در کلیپ‌های تبلیغاتی در منطقه تاریخی «مدائن صالح» حضور یافته‌اند.

ایلی مزراحی، از طراحان لباس برند « مونو » (Mônot) که ظاهرا مبتکر این کلیپ بوده است، می‌گوید: «ماجرای این کلیپ به کمپین ۲۴ ساعته در منطقه العلی برمی‌گردد و تاریخ فیلمبرداری آن، ژانویه سال جاری (شش ماه قبل) می‌باشد. ما در واقع خواستیم بزرگ‌ترین موزه باز جهان را نمایش دهیم. یک موزه هوایی یا موزه‌ای که فاقد دیوار و سقف است!»

ایلی مزراحی پیرامون حضور مدل‌های فشن در سرزمین حرمین ادامه داد: «ابتدا، آن‌ها ذهنیت مناسبی برای حضور در عربستان سعودی نداشتند؛ اما وقتی به این منطقه چشم‌نواز آمدند، نظرشان کاملا تغییر کرد. یک نمونه را مثال بزنم. کیت موس ابتدا رغبتی نداشت؛ اما بعد از مشاهده مکان، نظرش به حدی دگرگون شد که روز فیلمبرداری، از ساعت ۵ صبح در محل حاضر شده بود و آخرین نفری بود که این مکان تاریخی چشم‌نواز را ترک کرد!»

لازم به ذکر است که تا چند سال قبل احدی نمی‌توانست پیش‌بینی کند روزی سرزمین حرمین، محل تولید کلیپ‌های نیمه‌عریان تبلیغاتی برای جذب توریسم باشد! در این میان سکوت و بی‌تفاوتی نهادها و شیوخ وهابیت سنتی به خوبی ماهیت وابسته و حکومتی این فرقه را نشان می‌دهد! اگر قرار باشد توریست‌ها با کلیپ‌های نیمه عریان برای حضور در عربستان ترغیب شوند، قابل حدس است که در آینده نه‌چندان دور، وضعیت فرهنگ عمومی و خیابان‌های مدینه النبی و مکه مکرمه به چه سمتی خواهد رفت؟

آیا صهیونیسم، پشت پرده اباحه‌گری و هتک حرمت سرزمین مقدس مسلمانان است؟

تردیدی نیست که ساخت و پخش این کلیپ، هتک حرمت و کسر شأن جایگاه معنوی حرمین شریفین است و نوعی دهن‌کجی آشکار در برابر مقدسات مسلمانان محسوب می‌شود. دقت در گزارش فوق، دیتاهای مهمی را در اختیار می‌گذارد. ظاهرا پیمانکار (تهیه کننده) یا یکی از عوامل اصلی ساخت این کلیپ، فردی لبنانی-آمریکایی به نام «ایلی مزراحی» است که در بازار فشن نیویورک به کار مشغول است. حال شناخت این فرد، سر نخ مهمی است که می‌تواند پشت پرده ماجرا را بازگو کند.

ایلی مزراحی خود را «لبنانی-آمریکایی» می‌خواند. «مزراحی» در زبان عبری به معنای «فرزند مشرق» و «مشرقی» می‌باشد و به صورت خاص به یهودیان کشورهای خاورمیانه به ویژه یهودیان متولد جوامع عربی اطلاق می‌شود. امروزه در سرزمین‌های اشغالی به یهودیانی که از کشورهای اسلامی به این منطقه مهاجرت کرده‌اند، اصطلاحا مزراحی می‌گویند. در لبنان، نیز اصطلاح «مزراحی» به یکی از خانواده‌های سرشناس یهودی تعلق داشت و آخرین رهبر دینی یهودیان لبنان (یوسف مزراحی)، اهل همین خانواده بود. اوبین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۵ ریاست یهودیان لبنان را بر عهده داشت. رئیس قبلی یهودیان نیز از همین خانواده بود و «رائول مزراحی» نام داشت.

با توجه به توضیحات فوق، روشن است که «الی مزراحی» یک یهودی است. نام هنری او «هنری» (Henree) می‌باشد و بنا بر اطلاعات موجود در اینترنت، دارای تابعیت اسرائیل است. او همزمان با نیویورک، خانه‌ای را در شهر «ریشون لتسیون» چهارمین بزرگ‌ترین شهر سرزمین‌های اشغالی در مالکیت دارد و همزمان با نیویورک، در آن‌جا نیز اقامت می‌کند.

به راستی بن سلمان سرزمین حرمین را به چه سمتی هدایت می‌کند که یک یهودی صهیونیست می‌تواند در پوشش تابعیت لبنانی، گروهی از مدل‌های فشن را به بهانه «جذب توریست» برای تولید کلیپ‌های نیمه‌عریان به عربستان سعودی بیاورد؟

مدائن صالح کجاست؟

مدائن صالح، یک منطقه تاریخی با بافت سازه‌های سنگی در شمال غرب عربستان سعودی می‌باشد که از نظر اداری در «منطقه مدینه منوره» و «استان العلا» قرار دارد. این منطقه در فاصله حدودا ۳۰۰ کیلومتری شهر مدینه واقع شده است. این منطقه در تاریخ دور، «الحجر» نام داشته و نقطه اتصال راه‌های تجاری «حجاز» و «شام» می‌باشد. در قرآن، از این منطقه به عنوان وطن «قوم ثمود» یاد شده است.

بافت تاریخی این منطقه به دوره حکومت «نبطیه» - به مرکزیت «البترا» (واقع در اردن امروزی - برمی‌گردد که الحجر، شهر بزرگ جنوب این مملکت بوده است. بخشی از بناها و سنگ‌نوشته‌ها نشان می‌دهد قدمت آن به حدودا صد سال پیش از میلاد برمی‌گردد. الحجر در سال ۱۰۶ میلادی توسط امپراطور روم شرقی تصرف شده است. این منطقه دست کم تا قرن چهارم میلادی و در دوره «حکومت لحیان» آباد بوده است. در منطقه مدائن صالح، مجموعا ۱۵۳ بنای تاریخی وجود دارد که بافت صخره‌ای باشکوه آن شبیه به منطقه بتراء در کشور اردن می‌باشد. این منطقه، در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از مناطق میراث تاریخی بشریت در یونسکو ثبت شد. در واقع «مدائن صالح» تنها نقطه از کشور عربستان می‌باشد که در لیست میراث تاریخی سازمان یونسکو ثبت شده است.

ارسال نظر: