یک فرمانده سابق مزدوران اماراتی به انصارالله پیوست

کدخبر: 2356598

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد یکی از فرماندهان ارشد مزدوران امارات از این گروه جدا شد و برای جنگ علیه اشغالگران به این جنبش پیوست.

انصارالله یمن از جدایی فرمانده عملیات جنگی یک گروه تحت حمایت امارات و پیوستن به جنبش انصارالله خبر داد.

این پایگاه نوشت: «عبدالملک خماش الأبیض» فرمانده عملیات جنگی نیرو‌های «المقاومة الوطنیة» تحت حمایت امارات، که فرماندهی آن را «طارق صالح» برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن بر عهده دارد، به صنعاء بازگشت و به صفوف انصارالله پیوست.

در همین راستا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در حساب توئیتری خود نوشت: با حضور شیخ علی القیسی رئیس کمیته آشتی ملی و طارق الشامی رئیس گروه رسانه‌ای حزب المؤتمر و تعدادی از اعضای شورای مشورتی میزبان سرتیپ «عبدالملک الأبیض» رئیس عملیات پیشرفته در جبهه ساحل غربی بودیم، الأبیض از وطن عذرخواهی کرده و به صفوف آن برای جنگ با اشغالگران پیوست.

سال گذشته نیز یکی دیگر از فرماندهان مزدوران امارتی به نام سرهنگ «قاسم احمد الخضری»، فرمانده نیرو‌های پشتیبانی «تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری» وابسته به نیرو‌های «طارق صالح» و مورد حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی، از این ائتلاف جدا شد و به نیرو‌های انقلابی یمن پیوست.

به گزارش رسانه‌های یمنی، درگیری‌ها میان مزدوران سعودی و اماراتی در جنوب یمن بار دیگر شدت یافته است و دو طرف در استان «ابین» به جان هم افتاده‌اند.

این در حالی است ائتلاف سعودی مدعی آتش‌بس به بهانه شیوه ویروس کروناست، اما در واقعیت نه تنها با مزدوران اماراتی دریگر شده بلکه به حملات و تجاوزات علیه ملت یمن افزوده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: