فلسطینیان نوار غزه علیه طرح شوم الحاق برخاستند

کدخبر: 2356216

فلسطینیان در نوار غزه موضع آمریکا را در حمایت از اسرائیل برای سرقت اراضی آنان در کرانه باختری و دره اردن محکوم کردند.

فلسطینیان در ادامه مخالفت‌های خود با توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری اشغالی رود اردن به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی در نوار غزه راهپیمایی و توطئه موسوم به معامله قرن را محکوم کردند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین دیروز در غزه راهپیمایی برگزار کرد. اتحادیه کمیته‌های فعالیت کشاورزی نیز با برگزاری تجمعی درباره تسلط بر اراضی هشدار دادند. جوانان در نوار غزه نیز با برگزاری راهپیمایی با طرح الحاق کاملا مخالفت کردند.

خبرنگار العالم در غزه در گزارشی گفت جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین این راهپیمایی را با شعار «با وحدت و مقاومت معامله قرن ترامپ را ناکام می‌گذاریم» برگزار کرد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی موضع آمریکا را در حمایت از اسرائیل برای سرقت اراضی فلسطینیان در کرانه باختری و دره اردن محکوم کردند.

طلال ابو ظریفه از رهبران این جبهه گفت: «همه گزینه‌ها در مقابله با این سیاست آمریکایی و اسرائیلی پیش روی مردم فلسطین قرار دارد. همه گزینه‌ها از جمله اشکال مختلف مقاومت و با ابزار‌های مختلف در مقابل فلسطینیان است. جامعه بین المللی برای یک بار هم که شده از حقوق ملی فلسطینیان حمایت کند و به سیاست دولت آمریکا و دولت اشغالگر برای اجرای معامله قرن پایان دهد. ما معامله قرن را تجاوز به حقوق ملتمان می‌دانیم.»

کشاورزان نیز در برابر مقر یونسکو در غزه تجمع و مخالفتشان را با طرح الحاق اعلام کردند، زیرا هزاران هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی از دست فلسطینیان خارج خواهد شد و به سیطره اشغالگران در خواهد آمد.

نوجوانان فلسطینی نیز به سمت مقر مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه راهپیمایی و مخالفتشان را با الحاق و همه طرح‌های استعمارگرانه اعلام کردند.

خبرنگار این شبکه گفت هر روز که به زمان اجرای طرح الحاق نزدیک می‌شود فلسطینیان نیز فریادشان را بلندتر می‌کنند و زمانی که زمان اجرا برسد فلسطینیان در نوار غزه، خشم خود را به شیوه دیگری اعلام خواهند کرد و شاید مقاومت، فرماندهی این خشم را عهده دار شود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: