نامه سرگشاده ۱۶۰۰ نفر از کارمندان گوگل

تکنولوژی گوگل را به پلیس آمریکا نفروشید!

کدخبر: 2356091

بیش از ۱۶۰۰ نفر از کارمندان و کارگران گوگل در نامه‌ای سرگشاده و در واکنش به برخورد پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان این کشور تقاضا کردند قراردادهای این شرکت بزرگ فناوری با پلیس آمریکا متوقف شود.

نسیم آنلاین : بیش از 1600 نفر از کارمندان و کارگران گوگل در نامه‌ای سرگشاده و در واکنش به برخورد پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان این کشور تقاضا کردند قراردادهای این شرکت بزرگ فناوری با پلیس آمریکا متوقف شود.

ناآرامی‌های کم‌سابقه در آمریکا که به دلیل قتل وحشتناک جورج فلوید، یک سیاه‌پوست آمریکایی شعله‌ور شده؛ هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. در تازه‌ترین اتفاق، بیش از 1600 نفر از کارمندان و کارگران گوگل در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مدیرعامل گوگل با اعتراض به نژادپرستی و وحشی‌گری پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان از سوندار پیچای درخواست کرده‌اند به سودآوری گوگل از نژادپرستی‌های سیستماتیک پایان دهد و قراردادهای این شرکت فناوری با پلیس آمریکا را متوقف سازد.

در این نامه آمده است: «ما از گوگل درخواست می‌کنیم گام‌های جدی برای برچیده شدن نژادپرستی بردارد. ما به عنوان یک جامعه از نقطه‌ای که فقط بگوییم جان سیاهان ارزشمند است؛ گذر کرده‌ایم و نیاز داریم این را در فکر و عمل و گفتارمان نشان دهیم که واقعاً جان سیاهان ارزشمند است». دادخواست کارگران و کارمندان تصریح می‌کند آنان از اینکه واقعاً همکاری پلیس و گوگل پایان یابد، ناامیدند اما از اینکه گوگل با افتخار از این همکاری و ارتباط یاد می‌کند، شکایت دارند. این بخش از نامه به همکاری گوگل و اداره پلیس کلارکسون نیویورک که به رصد غیرقانونی فعالان این جنبش متهم است، اشاره دارد. و به صورت خاص پهپادهای رصدکننده در گشت مرزی آمریکا که اخیراً در شهرهای آمریکا به کار گرفته شده‌اند و همچنین کمک‌های مالی به سیاستمداران نژادپرست آمریکایی را زیر سؤال می‌برد.

البته گوگل در واکنش به اعتراضات به نژادپرستی سکوت نکرده و مدیرعامل این شرکت با انتشار نامه‌ای سرگشاده با سیاهان آمریکایی ابراز همدردی کرده است. پیچای همچنین 12 میلیون دلار به مؤسساتی که برای رفع نابرابری نژادی فعالیت دارند، اهدا کرد و برنامه‌های گوگل برای استخدام سیاه‌پوستان را توسعه داد. با این حال، کارگران و کارمندان گوگل در این نامه نوشته‌اند گوگل نمی‌تواند هم‌زمان هم ادعا کند جان سیاهان برایش ارزشمند است و هم در همکاری با سیستم‌هایی که نژادپرستی در آمریکا را نهادینه می‎کنند، سود کند.

پیش از این و در سال 2019، اعتراض کارگران گوگل سبب شد گوگل قرارداد خود برای استفاده از هوش مصنوعی در پهپادهای نظامی با وزارت دفاع آمریکا تمدید نکند. نامه جدید کارگران با این جمله تمام می‌شود: «تا زمانی که همه ما آزاد نباشیم، هیچ یک از ما آزاد نیستیم».

ارسال نظر: