آخرین جزئیات از سقوط سی ۱۳۰ آمریکایی

کدخبر: 2355299

در حالی که مقامات نظامی آمریکا از خارج شدن یک فروند هواپیمای نظامی سی ۱۳۰ وابسته به ائتلاف بین‌المللی از باند فرودگاه التاجی خبر می‌دهند رسانه‌های عراقی از سقوط این هواپیما گزارش داده‌اند.

یک مقام نظامی آمریکایی خبر داد که هواپیمای نظامی سی 130 وابسته به ائتلاف بین‌المللی داعش، هنگام فرود در پایگاه هوایی التاجی از باند فرودگاه خارج شده است.

العربیه نیز از قول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این هواپیمای نظامی تنها از باند فرودگاه التاجی در عراق خارج شده است.

خبرنگار العربیه در عین حال به نقل از منابع نظامی از زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی در این حادثه خبر داده است .

یک منبع امنیتی هم به پایگاه خبری عراقی موازین نیوز گفت این هواپیما حامل 16 نظامی آمریکایی بوده است.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی عراق امروز سه شنبه از سقوط یک فروند هواپیمایی نیروهای ائتلاف آمریکایی از نوع (c130) در پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد خبر داد.

این منبع به شبکه خبری روسیا الیوم گفت که این فروند هواپیما متعلق به ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه علیه داعش بوده است.

به گفته این منبع اطلاعات اولیه حاکی است که این هواپیما به دیوار بتونی انتهای باند برخورد کرده است.

برخی از رسانه‌های عراقی نیز از نقص فنی این هواپیما و فرود اضطراری آن در این پایگاه خبر داده‌اند.

یک منبع امنیتی در این باره به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که این هواپیمای نظامی در نتیجه نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه هوایی التاجی شد که هنگام فرود با بلوک‌های سیمانی انتهای باند برخورد کرده است.

این منبع گفت که در نتیجه این حادثه دو بال هواپیما دچار حریق شد ولی به کسی آسیبی نرسید و تیم آتش نشانی برای خاموش کردن حریق به محل حادثه شتافتند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: