گفتگوی نسیم آنلاین با نویسنده طرح

ماجرای طرح «ازدواج اجباری» چه بود؟/ بازنشر یک مطلب قدیمی برای تخریب مجلس یازدهم

کدخبر: 2355286

در روزهای گذشته مطلبی جنجالی با عنوان ازدواج اجباری در فضای مجازی منتشر شد که در ان جوانان باید تا سن ۲۸ سالگی ازدواج می‌کردند و در غیر این صورت باید بخشی از درامد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. نویسنده این طرح گفت: یاداشت بنده با تیتر قانون ۱۲ گانه ازدواج در سال ۹۷ منتشر شده است و بازنشر ان برای تخریب مجلس یازدهم بوده است.

شیطنت های رسانه ای همیشه بوده و گویا در عصر ارتباطات گریزی از این شیطنت ها نیست با این حال داستان شیطنت های هدف دار و هدایت شده متفاوت است.

طرح تسهیل ازدواج یا ازدواج اجباری مجلس یازدهم از آخرین این شیطنت ها است که هدف دار هم بود چرا که این مطلب در قالب یاداشت در ۲۷فرودین سال ۹۷ در سایت عصر امروز و بولتن نیوز و خیبر آنلاین و پارسینه و دانا و حدود 10 سایت دیگر و شبکه اجتماعی منتشر شده بود اما به یکبار سایت اصلاحطلب و حامی دولت شفقنا در 9 خرداد امسال آن را بازنشر داده است. این بازنشر با تیتر جالبی هم منتشر شده است. «پیشنهاد برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» گویی که نماینده ای این پیشنهاد را ارائه داده است در حالی که اینگونه نبود و توسط یک فعال مذهبی و رسانه ای نوشته شده بود. همین بازنشر با این تیتر هدف دار کافی بود تا هجمه به مجلس یازدهم و بحث ازدواج که جوانان مشتاق تصویب طرح هایی درباره آن هستند شروع شود. از مسیح علی نژاد معلوم الحال گرفته تا مجازی نشین های داخلی که چه نشسته اید که مجلس یازدهمی ها می خواهند طرح ازدواج اجباری را به مجلس ارائه دهند در حالی که بررسی ها نشان می دهد چنیین چیزی اصلا مطرح نبوده و مجلس یازدهمی ها هم نسبتی با این طرح ندارند و تنها یک پیشنهاد است که بازتاب پیدا کرده.

حجه الاسلام محمد ادریسی کارشناس فرهنگی و فعال رسانه ای و نویسنده «فقر را باید کُشت»، «مثل اسرائیلی ها نباشیم» و «زن با مرد زیباست» و «زن با مرد کامل» و همچنین «۱۰۰ ما می توانیم» و «حجاب خدا نمایی است» پیرامون مطلب اخیر حواشی مربوط به ازدواج مطرح گردید و این مسئله گفت وگو کوتاهی با نسیم آنلاین انجام داده است. وی با بیان اینکه این مسئله یادداشتی بود که بنده حدود سه سال پیش بر اساس مطالعات و دغدغه های خود در زمینه ازدواج منتشر کردم گفت: زمانی که این یاداشت در سال 97 منتشر شد هیچ واکنشی در پی نداشت اما بعد از بازنشر برخی رسانه ها که معلوم نیست با چه هدفی انجام شده به تازگی این مطلب با عنوان طرح «ازدواج اجباری» نمایندگان مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی بیان شده است و در حال دست به دست شدن است که بسیاری هم با استناد به این متن هجمه‌هایی را به مجلس نوپای یازدهم وارد کردند که زیبنده نیست والبته در بین خبرهای مهم تر این روزهای داخلی و خارجی گم می شود اما وظیفه همه ما تقویت جبهه انقلاب است.

وی با بیان اینکه ما پیشنهاد و یادداشت های دیگری هم داریم که برخی از آنها به صورت کتاب بزودی منتشر می شود و به چاپخانه سپرده شده است اما تقویت مجلسی که در راس اموراست یک تکلیف است و تضعیف این مجلس را به صلاح نمی دانیم بیان داشت: من ایده خودم را به صورت شفاف و صریح در این مطلب توضیح دادم البته اگر مطلب را امسال می نوشتم قطعا متناسب با فضای امروز ایده های جدید تر، پخته تر را مطرح می کردم و شاید برخی کلمات را اصلاح و یا حذف می کردم و حتی تکمیل می کردم که به قول استادی تکمیل رسالت و تضعیف مطلوب نیست. وی با هدف دار دانستن بازنشر این مطلب در شبکه های اجتماعی مخصوصا بیان داشت: یاداشت بنده با تیتر قانون 12 گانه ازدواج در سال 97 منتشر شده و این مطلب در همان سال هم می توانست واکنش هایی در پی داشته باشد و منتسب به مجلس دهم بشود که کاری برای افزایش جمعیت رو به سقوط نکردند و طرحی را تصویب ننمودند و یا نمایندگان آن دوران واکنش نشان ندادند اما چرا با گذشت این مدت مطلب به مجلس یازدهم مرتبط می شود و به صورت گسترده پخش می شود معلوم است هدف تخریب مجلس یازدهم است که فرصت لازم هستند که خودشان را به ملت و نظام نشان بدهند و آرمان ها را دنبال کنند.

ادریسی با بیان اینکه هدف تخریب مجلس و تخریب دغدغه های فرهنگی به حق است گفت: این یک طرح پیشنهادی است که وحی مُنزل هم نیست خب هر کسی فکر و مطالعه کند تا طرح بهتری ارائه کند یا این طرح را نقد کند یا تکمیل کند که در اواسط همان یادداشت منتشر شده هم صریح مطرح شده بود تا ولو یک نفر به سر وسامان و زندگی خود برود و ازدواج کند. من تعصب خاصی نسبت به این طرح ندارم و ایده ای است که من بر اساس مطالبات خود مطرح کردم و بقیه کارشناسان و متخصصان امر هم می تواند ایده های خود را طرح کرده یا ایده من را نقد کنند و چه بسا به طرح جامع تری برسیم که بارمالی زیادی نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر فضای نخبگانی شکل بگیرد قطعا یک طرح پخته به دست نمایندگان مجلس ما می رسد که برای جوانان ما باعث خیرات و برکات می شود اما اگر ما طرحی را لوس کنیم و جاروجنجال بی هیچ رسانه درست کنیم دیگر هیچ کس جرات بیان دیدگاه و ایده را نخواهد داشت و بر فرض بیان طرح ها و ایده ها و حرف ها هر آنچه هست به حاشیه می رود و کسی ترغیب نمی شود ایده در این زمینه های مختلف با آزاد اندیشی کامل ارائه کند. ادریسی افزود: باتوجه به اینکه ما با ازدواج های سفید ویرانگر خانواده ها و نسل مواجه هستیم و همچنین شاهد سقوط جمعیت اولین حکومت مقتدر شیعه در طول تاریخ رو به روهستیم و حضرت آقا هم تاکید هایی مبنی بر اینکه جمعیت باید زیاد بشود و جوانان ازدواج کنند. وی در پایان گفت:ما باید در این زمینه هم اندیشی کرده و بهترین راه حل را ارائه کنیم دوستان به جای لوس کردن مسئله راه حل و ایده های خود را ارائه دهند و از حرافی صرف پرهیز کنند که مشتاقانه در انتظار هستیم.

ارسال نظر: