دبیراتحادیه تحکیم وحدت در گفتگو با نسیم آنلاین:

«انحراف» و «انفعال» جریان دانشجویی مهمترین محور بیانات رهبری

کدخبر: 2354135

مهمترین قسمت صحبت های مقام معظم رهبری اگر ناظر بر وضعیت فعلی جنبش دانشجویی بخواهیم تحلیل بنماییم مهمترین بخش از این سخنان، تذکر ایشان در مورد انحراف فکری و انفعال در گروه ها و جریانات مختلفی که در تاریخ انقلاب اسلامی و قبل از آن هم بوده است.

نسیم آنلاین : علی دهقان دبیراتحادیه تحکیم وحدت در مصاحبه با نسیم آنلاین در مورد دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری گفت: به نظر بنده مهمترین قسمت صحبت های مقام معظم رهبری اگر ناظر بر وضعیت فعلی جنبش دانشجویی بخواهیم تحلیل بنماییم مهمترین بخش از این سخنان، تذکر ایشان در مورد انحراف فکری و انفعال در گروه ها و جریانات مختلفی که در تاریخ انقلاب اسلامی و قبل از آن هم بوده است. چرا که اگر در تشکل ها و جریانات دانشجویی به آن توجه نشود قطعاً چوب آن را در آینده خواهیم خورد.

دهقان گفت: یارگیری برای جریان انقلاب بستگی به آن اتمسفری دارد که می خواهیم در آن این موضوع را تحلیل کنیم. به نظر من موضع حضرت آقا نسبت به فضای کلی جامعه و نسبت به همه جوانان بود. به خصوص این که ما در فضای دانشجویی در دانشگاه باید به این سمت برویم که بتوانیم از تفکرات مختلف که در چارچوب انقلاب اسلامی است و نسبت به مبانی اسلام و انقلاب مشکلی ندارند آن ها را به خودمان نزدیک کنیم و بتوانیم در یک لایه ای حفظ کنیم و به رشد آن ها کمک نماییم تا آن ها هم در مسیر انقلاب به جمهوری اسلامی کمک نمایند. هدف اصلی از این صحبت کنار هم قرار گرفتن سطوح مختلف انقلابی گری و گروه های مختلف مردمی در کنار همدیگر است تا کمک به این امر کند که قدرت جبهه انقلاب بیشتر شود.

به نظر من راهبرد یا چشم اندازی که مقام معظم رهبری برای دانشجویان مشخص کردند مبحث گفتمان سازی است. ما نیاز داریم نقطه مرکزی فعالیت هایمان را در سطح اتحادیه ها و تشکل ها مشخص نماییم. به نظر بنده ایجاد نهضت گفتمان سازی و ایجاد عملیات طبق این نهضت فرصتی بیشتر از یکسال میخواهد اما طی این یکسال هم میشود به نتایج خوبی رسید.

ارسال نظر: