متلک جهانپور به عملکرد ضعیف دولت انگلیس

کدخبر: 2353849

سخنگوی وزارت بهداشت در پستی توئیتری عملکرد ضعیف دولت انگلیس در مقابله با ویروس کرونا به روایت یکی از نشریه‌های این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

نشریه بی ام جی در تازه‌ترین تحلیل خود از پاندمی جدید، عملکرد دولت انگلیس در مواجهه با این ویروس را مورد نقد قرار داده است. در بخشی از این تحلیل چنین آمده است:

" از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان و اعلام همه گیری این ویروس از سوی سازمان جهانی بهداشت، دولت‌های مختلف جهان در تلاش برای ارتقاء سیستم سلامت و مهار تاثیرات اقتصادی این ویروس بوده‌اند، ظاهر امر این را نشان می‌دهد، اما در بطن ماجرا ما شاهد تفاوت بسیاری در عملکرد دولت‌های مختلف جهان در برخورد با این ویروس هستیم.

گرچه تفاوت زمانی ورود ویروس به کشور‌های مختلف و همچنین شیوه اطلاع رسانی و اعلام رسمی رویکرد‌ها از سوی دولت‌ها، کمی مقایسه را سخت می‌کند، اما این نمی‌تواند توجیه خوبی برای ضعف عملکردی انگلیس در مواجهه با این پاندمی باشد.

این نشریه برای سندیت بخشیدن به تحلیل خود تصویری از تایم‌لاین ورود ویروس کرونا به کشور‌های مختلف را منتشر کرده است که نشان می‌دهد انگلیس فرصت کافی برای مهار این ویروس را داشته است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز با به اشتراک گذاشتن تصویری از تحلیل این نشریه در حساب توئیتری خود، عملکرد ضعیف دولت انگلیس را در این باره مورد انتقاد قرار داد. جهانپور در پست توئیتری خود نوشت: «توصیف ژورنال پزشکی بریتانیا از اقدامات انگلیس در مقابله با کرونا:

خیلی کم، خیلی دیر، خیلی ناقص،

به نظر آشنا می‌آید؟

انگلستان (همسان آمریکا) ناتوان در پاسخ سیستم بهداشت عمومی به کووید ۱۹

ارسال نظر: