پیشروی رزمندگان یمنی به سوی آزادسازی مأرب

کدخبر: 2353420

رزمندگان یمنی امروز در پاسخ به حملات زمینی و هوایی مکرر ائتلاف سعودی و مزدورانش در مناطق مختلف یمن اقدام به پیشروی در استان البیضاء کردند تا از این جبهه گامی دیگر به آزادسازی استان مأرب هم نزدیک شده باشند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز یکشنبه در پاسخ به حملات مکرر ائتلاف سعودی و مزدورانش اقدام به پیشروی در استان البیضاء در جنوب شرق استان صنعاء پایتخت یمن کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه پس از حمله به منطقه قانیه که تحت کنترل مزدوران ائتلاف سعودی است به پیشروی جدیدی در استان البیضاء در مرکز یمن دست یافتند، این منطقه دروازه مهم استان نفت خیز مأرب شمرده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با حمله گسترده به مناطق الوهبیه و قانیه در استان البیضاء با مزدوران ائتلاف سعودی درگیر شدند که با کشته و زخمی شدن شماری از آنها همراه شد.

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای نجات قانیه در هفت مرتبه این منطقه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش در صورتی که انصار الله منطقه قانیه را تحت کنترل کامل بگیرد این اتفاق تهدید جدیدی برای استان نفت خیز مأرب محسوب می‌شود علاوه بر تهدیدی که شهر مأرب از سمت «صرواح» در این استان با آن مواجه است و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از مارس گذشته آنجا را هدف حملات تقریبا روزانه خود قرار می‌دهند.

جرقه اولیه درگیری میان ارتش و کمیته مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های نهم، الجوف و مأرب از بیست و هشتم آذرماه زده شد که نیروهای ائتلاف سعودی بر خلاف آتش‌بسی که برقرار بود به سمت مواضع نیروهای صنعاء در «جبل بیاض» پیشروی کردند و بخش‌های گسترده‌ای از آن را گرفتند تا به پایتخت حمله کنند، اما روز بعد، با پاتک شدید ارتش یمن و پیشروی گسترده آن روبه‌رو شدند.

با رسیدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نزدیکی شهر مأرب و «حزم» مرکز استان الجوف، حزب «اصلاح» و دولت مستعفی یمن بناچار به وساطت‌های محلی و منطقه‌ای روی آورده‌اند تا مانع پیشروی ارتش صنعاء شود.

طی روزها و هفته‌های گذشته هم ائتلاف سعودی به رغم ادعای خود در برقراری آتش‌بس ده‌ها عملیات زمینی و هوایی انجام داده است و از همین رو سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه تاکید کرد که پاسخی دردناک در انتظار متجاوزان است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: