نگرانی صهیونیست‌ها از انتخاب یک یهودی

کدخبر: 2352071

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار تحلیلی از انتخاب رئیس جدید کمیته «رؤسای سازمان‌های یهودی» در آمریکا که گفته می‌شود زمانی حامی جنبش مقاومت اسلامی بوده، از نگرانی محافل صهیونیستی پرده برداشت.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با انتشار تحیلی در خصوص احتمال انتخاب «دیان لوف» به عنوان رئیس کمیته‌ «رؤسای سازمان‌های یهودی» که گفته می‌شود از حامیان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بوده، از ابراز نگرانی محافل صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش وبگاه خبری «العربی الجدید»، «کارولین کلینگ» مشاور سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در امور اطلاع‌رسانی و رسانه در این ارتباط گفت که تصمیم کمیته رؤسای سازمان‌های یهود در ایالات متحده مبنی بر تعیین دیان لوف که گفته می‌شود از تأییدکنندگان جبش «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» (BSD) است، تحولی خطرناک است.

روزنامه اسرائیل هیوم در ادامه خاطرنشان کرد که رهبران کمیته رؤسا عملا به دیان لوف اطلاع داده‌اند که به عنوان رئیس سازمان یادشده انتخاب خواهد شد و در نشستی که طی این هفته در برگزاری می‌شود، کمیته را ریاست خواهد کرد.

مشاور سابق امور رسانه و اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که دیان لوف پیشتر ریاست یک سازمان یهودی را برعهده داشته که از مبارزه فلسطینیان حمایت می‌کرده است و همچنین با جنبش‌های دشمن سامی‌ها همکاری داشته است.

کارولین کلینگ در ادامه گفت که انتخاب چنین شخصی برای به دست گرفتن ریاست کمیته رؤسا که خود جزو یکی از بزرگترین سازمان‌های یهودی در جهان است و به خودی خود ۵۲ سازمان یهودی در بر می‌گیرد، یک تحول بنیادین در تاریخ سازمان‌های یهودی‌ای ایالات متحده و همچنین در جهان است.

کلینگ همچنین مدعی شد که سازمان «HIAS» (تأسیس در قرن نوزدهم با هدف کمک به یهودیانی که به آمریکا مهاجرت کردند) که پیشتر دیان لوف آن را رهبری می‌کرده است، از سال ۲۰۱۴ منکر هویت یهودی خود شده است و از آن زمان با چشم‌پوشی از پیشینه مذهبی مهاجران به آمریکا (از جمله مهاجرانی از خاورمیانه) به آنها کمک می‌کرده است.

مشاور سابق امور رسانه و اطلاع رسانی بنیامین نتانیاهو با اشاره به این که سازمان «HIAS» کلمه «عبری» را نیز از نام خود حذف کرده است گفت که این سازمان به رهبری شخص دیان لوف با چند سازمان امدادرسانی اسلامی که با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ارتباط بوده است، همکاری داشته است.

دیان کلینگ افزود که تل‌آویو فعالیت‌های برخی از این سازمان‌ها را به علت ارتباط با حماس تحریم کرده بود.

طبق گفته‌های کلینگ،‌ مسئله‌ای که حمایت دیان لوف از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل نشان می‌هد این است که سازمان HIAS زمانی که تحت رهبری لوف بود، در حمایت از «لیندا صرصور» فعال آمریکایی فلسطین الاصل، بیانیه‌ای صادر کرد.

کلینگ خاطر نشان کرد که دیان لوف کمی پس از آنکه به عنوان رئیس سازمان رؤسا انتخاب شد، نامه‌ای به اعضای این کمیته ارسال کرد و در آن اعلام کرد، به دفاع از منافع «اسرائیل» پایبند است و بایکوت آن را رد می‌کند.

کلینگ می‌گوید که لوف ممکن است در این خصوص به اعضای کمیته دروغ گفته باشد و شاید با این کار تلاش کرده بر مواضع خصمانه خود را علیه «اسرائیل» سر پوش نهد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: