بی‎‌رحم‌تر از کرونا، اشغالگری است

کدخبر: 2351477

رئیس کمیسیون آزادی‌ها در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین اعلام کرد، تأثیر ویروس اشغالگری رژیم صهیونیستی بر مسجدالاقصی بدتر از ویروس کروناست.

شیخ «کمال خطیب» رئیس کمیسیون آزادی‌ها در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ م (وابسته به کمیته عالی پیگیری مسایل فلسطینی‌های ساکن این مناطق) به افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از وضعیت ناشی از شیوع کرونا واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، خطیب گفت: (عملکرد) ویروس اشغالگری علیه مسجدالاقصی خشن‌تر از ویروس کروناست.

وی ادامه داد، مسجدالاقصی بارها بسته و خواندن نماز در آن منع شده است. معروفترین آن مربوط به ژوئیه ۲۰۱۷ است که رژیم صیونیستی تلاش کرد گیت‌های الکترونیکی در ورودی مسجدالاقصی کار بگذارد.

شیخ خطیب تأکید کرد، مسجدالاقصی مورد محاصره، یهودی‌سازی و تلاش صهیونیست‌ها برای ایجاد «هیکل» (معبد مورد ادعای آنها) بر ویرانه‌های این مکان شریف قرار گرفته است اما فلسطینی‌ها دفاع از آن را رها نخواهند کرد.

پیشتر اداره اوقاف قدس، از ممنوعیت موقت ادای نماز در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

در همین زمینه،حدود دو ماه قبل، برخی منابع آگاه از تبلیغ طرحی در برخی محافل سیاسی و دینی رژیم صهیونیستی سخن گفتند که اساس آن تقسیم مسجدالاقصی بدون تخریب بناست و از نظر آنها می‌تواند یک «راه‌حل میانه» برای بنای معبد موهوم بدون تخریب «قبة الصخره» باشد.

طبق این طرح، معبد ادعایی صهیونیست‌ها در شمال صحن قبة الصخره و بدون تخریب این بنا ساخته می‌شود و بخش شمالی را به صورت کامل قطع می‌کند تا به طور خاص برای ساخت معبد به شکل مستطیل مورد استفاده قرار گیرد. بیش از یک سوم مساحت مسجدالاقصی در مرحله اول اجرای طرح مذکور کسر می‌شود و مسجد قبلی و قبة الصخره بدون تغییر باقی می‌ماند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: