بیش از ۳۴ هزار قربانی کرونا در آمریکا

کدخبر: 2351334

آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در آمریکا به بالای ۳۴ هزار نفر رسید.

آمار قربانیان ویروس جدید کرونا در آمریکا به بالای ۳۴ هزار نفر رسید.

طبق گزارش این شبکه، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در امریکا از مرز ۶۷۵ هزار نفر گذشته است.

بر این اساس، تا کنون بیش از ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه بیش از ۶۷۸ هزار نفر نیز تا کنون به این بیماری در آمریکا مبتلا شده اند.

همچنین شمار بهبودیافتگان از کرونا در این کشو به بالای ۵۷ هزار نفر رسیده است.

در میان ایالت‌های آمریکا، نیویورک با دارابودن بیش از ۲۲۶ هزار مورد از ابتلا به کرونا، بیشترین آمار را در میان ایالت‌های آمریکا به خود اختصاص داده است. همچنین شمار قربانیان کرونا در این ایالت به بالای ۱۶ هزار نفر می‌رسد. ایالت نیوجرسی با دارا بودن بیش از ۷۵ هزار مبتلا و ایالت ماساچوست با دارا بودن بیش از ۳۲ هزار مبتلا نیز به ترتیب، رتبه‌های دوم و سوم را در میان ایالات آمریکا به خود اختصاص دادند.

مقامات حوزه بهداشت آمریکا پیشتر پیش بینی کرده بودند شمار قربانیان، شمار مبتلایان و شمار افرادی که بر اثر کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند در عید پاک به نقطه اوج خود برسد.

در تاریخ ۳۱ مارس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از دو هفته سخت و دردناک سخن گفته و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی را تمدید کرده بود. طبق گزارش شبکه فاکس ۱۰، در حالی که پیشتر، پیش بینی‌ها از احتمال مرگ ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار آمریکایی بر اثر کرونا حکایت داشت، در تاریخ ۸ آوریل (چهارشنبه هفته گذشته) پیش بینی‌ها در این خصوص کاهش یافت و اکنون تخمین زده می‌شود حدود ۶۰ هزار آمریکایی احتمال دارد بر اثر این ویروس جان خود را از دست بدهند.

تا کنون بیش از ۱۴۶ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه شمار مبتلایان در جهان به بیش از دو میلیون و صد هزار نفر می‌رسد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: