سازمانی حقوق بشری آزادی زندانیان سیاسی زن در بحرین را خواستار شد

کدخبر: 2348713

سازمان «صلح برای دموکراسی و حقوق بشر» از مقامات بحرین خواست حقوق زنان مدافع حقوق بشر را به رسمیت بشناسند و همه زنانی که در این کشور به دلیل دیدگاههای سیاسی و فعالیت های حقوق بشری زندانی شده اند را آزاد کنند.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه ای که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع رسانی منامه پُست منتشر شد، اضافه کرد: دولت بحرین از سابقه بازداشت و تحت تعقیب قراردادن زنان مدافع حقوق بشر و فعال در حوزه سیاسی برخوردار است و آنها ( زنان سیاسی و مدافع حقوق بشر ) هنوز هم در سیبل ( هدف ) قرار دارند مانند " ابتسام الصائغ " از فعالان حقوق بشر بحرین که چندین بار در ساختمان سازمان امنیت ملی این کشور مورد ضرب و شتم، شکنجه، تهدید، آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

سازمان " صلح برای دموکراسی و حقوق بشر " افزود: اسناد زنده‌ای درباره آزار جنسی توسط پلیس سرویس امنیت ملی بحرین وجود دارد که زنان فعال حقوق بشر و سیاسی بازداشت شده را تحت شکنجه و تهدید مجبور به اعتراف می‌کنند همانطور که در مورد بازداشت شدگان قبلی از جمله «نفیسة العصفور، ریحانة الموسوی، أمیرة القشعمی، فاتن حسین، حمیدة الخور، منی حبیب، و نجاح یوسف» اتفاق افتاده است.

این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرد: زنان در بحرین از حضور کمتری در نمایندگی‌های دیپلماتیک، تشکیلات دولتی وزیران و در هیات‌های دیپلماتیک برخوردارند و برای اعطای تابعیت به فرزندان بین زنان و مردان تبعیض وجود دارد.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون با موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور مواجه است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

بر اساس اعلام سازمان های حقوق بشر، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۱ زن در بحرین بازداشت شدند که برخی از آنان پس از مدتی آزاد شدند اما مابقی هنوز پشت میله‌های زندان هستند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: