بازدید «پنس» از ایالت بحران زده واشنگتن

کدخبر: 2348500

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه مجادلات لفظی فرماندار واشنگتن با «ترامپ»، به این ایالت شدیدا درگیر با گسترش ویروس کرونا سفر کرد.

«مایک پنس» در حالی به نشانه همدردی با ایالت واشنگتن که شدیدترین رویارویی را با ویروس کرونا دارد، به آن سفر می کند، که درگیری های لفظی «جی اینسلی» فرماندار واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده به دلیل کتمان واقعیت ها در خصوص همه گیری این بیماری، ادامه دارد.

ایالت واشنگتن شنبه گذشته تنها یک ساعت بعد از مرگ مردی ۵۰ ساله به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، اعلام وضع اضطراری کرد.

اینسلی گفت: این وضعیت به ما امکان می‌دهد تا منابع مورد نیاز را بدست آوریم. مقامات به تقویت آمادگی و تلاش‌ها برای پاسخگویی ادامه خواهند داد، تا دیگر هیچ کس از این ویروس فوت نکند.

اینسلی که سیاستمداری وابسته به حزب دموکرات است، همچنین با انتشار توییت انتقادی، به سیاست پنهان کارانه دولت ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا، حمله کرد. وی در این پیام نوشته بود که با وجود درگیری شدید ایالت واشنگتن با ویروس کرونا، پنس تنها یک تماس تلفنی داشته که در آن از تلاش ها برای مبارزه با این ویروس تشکر کرده است. اینسلی تاکید کرد: به پنس گفتم تلاش های ما می تواند زمانی بیشتر موفقیت آمیز باشد که دولت (فدرال) به علم احترام گذاشته و واقعیت را بگوید. در پی این اظهارات، معاون اول ترامپ با حضور در یک مرکز واکنش اضطراری در خارج از سیاتل، از عملکرد اینسلی در این وضع بحرانی تمجید کرد و به مردم آنجا گفت: ما در کنار شما هستیم. اینسلی نیز گفت: پنس در جلسه با مقامات واشنگتن، بر لزوم رفع مشکلات مناطق با توجه به ظرفیت آزمایش ویروس، کمک به بیماران قرنطینه شده و کمک فوری دولت فدرال به خانه های سالمندان با جمعیت آسیب پذیر، تاکید کرده است. این در حالی است که خودداری رئیس جمهوری آمریکا از بیان واقعیات در مورد وضع ایالت های بحران زده این کشور، انتقادهای زیادی را متوجه وی و دولتش کرده است. ابراز تردید روز چهارشنبه ترامپ در شبکه فاکس نیوز در مورد آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی در باره میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، نگرانی های بیشتری راجع به واقعیت های این بیماری در ایالات متحده ایجاد کرد. با افزایش موارد آلودگی به این ویروس در آمریکا به بیش از ۱۸۰ نفر و رسیدن شمار جان باختگان آن به ۱۲ نفر، کنگره آمریکا روز پنجشنبه مبلغ هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با کرونا اختصاص داد. با این حال، رئیس جمهوری آمریکا با کم اهمیت جلوه دادن این خطر، گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی مبنی بر نرخ ۳.۴ درصدی مرگ و میر ناشی از این بیماری را نادرست دانست.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: