المعلم: تا آزادی کامل خاک سوریه به جنگ ادامه می‌دهیم

کدخبر: 2348093

وزیر خارجه سوریه از هیئت رسمی دولت شرق لیبی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه سوریه از هیئت رسمی دولت شرق لیبی دیدار و گفتگو کرد.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیئت رسمی لیبی به ریاست عبدالرحمن الاحیرش، معاون نخست‌وزیر شرق لیبی و عبدالهادی الحویج، وزیر خارجه لیبی درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و هماهنگی مستمر برای مقابله با فشارها و چالش‌های مشابه از جمله تجاوز آشکار ترکیه به حاکمیت دو کشور و استقلال آن‌ها و مداخله‌های خارجی در امور این دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

ولید معلم بر اهمیتی که سوریه برای روابط با برادرانش در لیبی قائل است تأکید کرد و گفت: شرایط و چالش‌هایی که دو کشور با آن مواجهند بیش از هر زمان دیگری ثابت می‌کند این روابط باید در بهترین وضعیتش برای مقابله با طمع‌ورزی‌های خارج باشد.

وی تحولات میدانی در زمینه مبارزه با تروریسم را گزارش داد و گفت: ما به مبارزه تا زمان بازگشت امنیت به خاکمان و خروج نیروهای اشغالگر خارجی که به صورت غیرقانونی در کشورمان هستند و حاکمیت سوریه را نقض می‌کنند و منابع آن را غارت می‌کنند ادامه می‌دهیم.

هیئت لیبی نیز از پیشروی گسترده ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم و مقابله با گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه استقبال کرد.

این هیئت گزارشی از تحولات اوضاع سوریه و طمع‌ورزی‌های ترکیه در آنجا و اعزام هزاران مزدور به این کشور ارائه و بر پافشاری لیبیایی‌ها برای مقابله با این مداخله‌ها تأکید کرد.

در پایان این دیدار دو طرف یادداشت تفاهمی را درباره افتتاح مقرهای هیئت‌های دیپلماتیک و کنسولگری و هماهنگی مواضع دو کشور در محافل بین المللی و منطقه‌ای به ویژه برای مقابله با تجاوز ترکیه به این دو کشور امضا کردند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: