پایان‌نا‌مه‌ها کاربردی شوند

کدخبر: 2345621

نایب رئیس کمیسیون آ‌موزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه برای کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها نیاز به قانون نداریم، گفت: دولت، مسؤولین مربوطه و نهادهای علمی با صدور دستورالعملی می‌توانند این مراکز را ساماندهی کنند.

داود محمدی نایب رئیس کمیسیون آ‌موزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره کاربردی شدن پایان‌نامه‌ها، گفت: نیاز به تشکیلات منسجم و برنامه‌ریزی شده داریم. با توجه به هزینه‌هایی که دولت و افراد متحمل می‌شوند پایان‌نامه‌های دانشجویان باید ساماندهی و براساس نیازهای جامعه این کار صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه زمان زیادی صرف پروژه پایان نامه می‌شود بنابراین باید مورد نیاز کشور و جامعه علمی باشد ،‌گفت: باید تحقیقات به سمت و سوی کاربردی شدن پیش برود.

ساماندهی و فضاسازی مناسب توسط وزارت علوم

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت علوم فضایی را ساماندهی کند که پایان‌نامه‌ها براساس نیاز طبقه‌بندی شوند و بتوانند با مراکز صنعتی، کشاورزی و تحقیقاتی کشور ارتباط داشته باشند.

محمدی در پایان با بیان اینکه برای کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها نیاز به قانون نداریم،‌گفت: دولت، مسؤولین مربوطه و نهادهای علمی با صدور دستورالعملی می‌توانند این مراکز را ساماندهی کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: