آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی با کمک سپاه نصب شد

کدخبر: 2345472

آخرین سکوی بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد.

سکوی 14D فاز 14 پارس جنوبی که در شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده است امروز همزمان با چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موفقیت در موقعیت میدان مشترک گازی پارس جنوبی ایران و قطر نصب شد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران در عسلویه با بیان این خبر اظهار داشت: این هشتمین سکو از سکوهای 10گانه نفت و گاز است و وزن این سازه حدود 2500 تن است که با تلاش متخصصان جوان ایرانی در جزیره صنعتی صدرای بوشهر ساخته شده است و توسط ناوگان منحصر به فرد شرکت صدرا حمل و نصب شد.

وی با اعلام اینکه با وارد مدار شدن این سکو ظرفیت تولید و برداشت گاز از میدان پارس جنوبی افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن سکوی 14D فاز 14 پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز غنی از موقعیت مخزنی این فاز 14.2 میلیون مترمکعب افزایش می‎یابد و به 56 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران افزود: ساخت و نصب این سکو علاوه بر ارزش اقتصادی برای کشور، در حوزه تأمین گاز مورد نیاز کشور، تولید میعانات گازی و ظرفیت اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، پالایشگاه تولید بنزین و گازوئیل نقش به‌سزایی دارد.

صمدی گفت: ارزش اقتصادی سکوی 14D فاز 14 پارس جنوبی علاوه بر اینکه ایران را در برداشت گاز از میدان مشترک جلو می‌اندازد می‌تواند رونق تولید و اشتغال‌زایی در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با ابراز اینکه صدرا از ظرفیت و توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار است اضافه کرد: ظرفیت صدرا و اجرای پروژه‌ها و سازه‌های دریایی از جمله سکوهای پارس جنوبی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی و عملیاتی شده است و امروز یکی از این پروژه‌‌ها با توانمندی متخصصان در خلیج فارس نصب شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: