گزارش حماس درمورد عملیات ضدصهیونیستی این جنبش در ۲۰۱۹

کدخبر: 2344179

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۹، ۵ اشغالگر صهیونیست به دست نیرو‌های مقاومت کشته شدند.

حماس درباره عملیات این جنبش در سال ۲۰۱۹ گزارشی را منتشر کرد.

این جنبش در گزارش خود اعلام کرد: در این عملیات مقاومت در سال گذشته (۲۰۱۹) پنج اسرائیلی کشته و ۱۵۳ تن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین در سال ۲۰۱۹، ۳۸ مورد تیراندازی، ۳۰ عملیات با سلاح سرد و تلاش برای عملیات با سلاح سرد، ۱۱ عملیات زیر گرفتن صهیونیست‌ها با خودرو و ۸۷ مورد عملیات بمب‌گذاری و پرتاب نارنجک علیه اشغالگران صهیونیست به اجرا در آورده است.

بر اساس این گزارش, ۳۷ درصد عملیات مقاومت یعنی ۲۰۲۶ مورد عملیات از طریق پرتاب سنگ بوده است همچنین میزان اقدامات و عملیات تاثیرگذار و ویژه هشت درصد یعنی ۴۲۳ مورد اقدام مقاومتی بوده است.

جنبش حماس در این گزارش اقدامات مقاومت در کرانه باختری رود اردن و قدس را ۵۴۰۲ مورد اعلام کرد که شهر رام‌الله با ۱۱۸۳ اقدام در جایگاه نخست قرار گرفت و شهر قدس با ۱۰۵۲ مورد اقدام مقاومت در رده دوم است و شهر الخلیل با ۸۲۳ مورد اقدام مقاومت علیه اشغالگران در جایگاه سوم قرار گرفت.

در عملیات نخست در سال گذشته شهید «عمر ابولیلی» در عملیاتی شهادت‌طلبانه با سلاح سرد به یک نظامی صهیونیست حمله و اسلحه‌اش را گرفت و او را به قتل رساند و در ادامه یک خاخام صهیونیست را به هلاکت رساند و دو تن دیگر را زخمی کرد.

در عملیاتی دیگر دو برادر به نام‌های قاسم عصافره (۳۰ ساله) و نصیر عصافره (۲۴ ساله) یک نظامی صهیونیست را نزدیک شهرک صهیونیستی عتیسون دربیت لحم ربودند و او را به قتل رساندند.

همچنین در عملیات نیرو‌های مقاومت در سال گذشته با انفجار بمبی در شهرکی در نزدیکی رام‌الله، یک سرباز زن صهیونیست به هلاکت رسید و مادر و برادرش زخمی شدند.

بر اساس گزارش جنبش حماس، مقاومت فلسطین توانست بسیاری از محدودیت‌های اعمال شده از سوی نظامیان صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی را بشکند و با عزم و اراده‌ای قوی با حملات وحشیانه نظامیان به قدس اشغالی مقابله کند و با سربازان و شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی به ویژه در شهرک‌های العیسویه، سلوان، اردوگاه شعفاط و کفرعقب به طور مستمر درگیر شود.

شهر‌های مختلف کرانه باختری رود اردن در سال ۲۰۱۹ همچنین شاهد برگزاری تظاهرات و رویارویی فلسطینی‌ها با نظامیان اشغالگر در مخالفت با نقشه‌ها و توطئه‌های اسرائیلی-آمریکایی و طرح پیشنهادی آمریکا موسوم به معامله قرن بوده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: