با خیابان نظامی باکو بیشتر آشنا شوید

کدخبر: 2343756

شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان یکی از مکان های مهم برای گردشگران به حساب می اید و بی شک در طول سفر هر کسی به دنبال مراکز خرید و خیابان های معروف آن شهر برای خرید می باشد.

نسیم آنلاین : شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان یکی از مکان های مهم برای گردشگران به حساب می اید و بی شک در طول سفر هر کسی به دنبال مراکز خرید و خیابان های معروف آن شهر برای خرید می باشد . در واقع در شهر باکو یکی از مهم ترین خیابان های آن برای خرید که مملو از مراکز خرید لوکس و فوق العاده می باشد را می توان خیابان نظامی باکو معرفی کرد . در واقع خیابان نظامی باکو یکی از خیابان های فوق العاده و در عین حال قدیمی در باکو می باشد که برای هر مسافر تور باکو شناخته شده است . کمتر مسافری از تور باکو و یا تور زمینی باکو نوروز 99 وجود دارد که به باکو سفر کرده باشد اما به این خیابان سر نزند .

شرگت بیسان گشت مهر که خود مجری مستقیم تور باکو و تور استانبول است بی شک رفتن به خیابان نظامی باکو را به مسافران خود پیشنهاد می کند .

خیابان نظامی باکو:

در واقع نام خیابان نظامی باکو بر میگردد به شاعر مشهور و پر آوازه قرن ششم یعنی نظامی گنجوی. نامی که برای همگی ما آشناست و اشعار آن را خوانده ایم و شنیده ایم . در واقع تاریخچه این خیابان به تاریخی دور و به سال 1864 میلادی باز می گردد . در واقع در سال 1859 میلادی زلزله شدیدی رخ داد و باعث ویرانی های شدیدی گردید. در ان زمان این منطقه منطقه شامخای نام داشت که بخاطر زلزله شدید به کلی ویران گردید . بعد ازاین خرابی دولت تصمیم به بازسازی منطقه گرفت و آن منطقه را باکو نامید . کاروان سراهای زیادی که در شهر باکو تاسیس شد باعث رونق باکو گردید که مهمترین کاروان سرا ها در همین خیابان بوده است . البته در آن زمان نام این خیابان بلند ترگوایا بود این خیابان از ان زمان تا کنون تغییرات زیادی داشته است و یکی از مهمترین تغییرات آن کوتاه تر شدن این خیابان می باشد . در واقع در زمان ابتدای این نام گذاری این خیابان ازغرب تا شرق باکو امتداد داشته است و اصلی ترین خیابان باکو به حساب می آمد.

نام خیابان نظامی چندین و چند بار دچار تغییرات شد و در نهایت در سال 1962 به نام خیابان نظامی تثبیت گردید . البته هنوز هم بسیاری این خیابان را با نام خیابان ترگوایا می شناسند .

در حال حاضر خیابان نظامی باکو یکی از معروف ترین خیابان ها نه تنها در سطح باکو که در سطح خیابان های معروف نیویورک و یا پاریس شهرت دارد و در واقع این خیابان یکی از زیبا ترین و لوکس ترین خیابان های باکو به حساب می آید .

نکته ای که باید در مورد خرید در این خیابان گفت این است که قیمت ها در خیابان نظامی بسیار بالا می باشد چرا که اجناس همگی از برند های معروف دنیا می باشند.

نمای ساختمان های خیابان نظامی با معماری بسیار فوق العاده و لوکس ساخته شده است و همین امر باعث خاص شدن این خیابان نسبت به خیابان های دیگر باکو شده است .

ارسال نظر: