واکنش ظریف به توییت‌های جدید ترامپ

کدخبر: 2343665

وزیر خارجه کشورمان در پیامی توییتری به ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری نوشت: دونالد ترامپ که با ترورهای بزدلانه روز جمعه، مرتکب نقض شدید قوانین بین‌المللی شده است، بار دیگر تهدید به ارتکاب نقض جدید «هنجار بنیادین» شده است. هدف گرفتن مکان‌های فرهنگی یک جنایت جنگی است. خواه با لگد یا فریاد، پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه نوشت: آنهایی که خود را به شکل دیپلمات درآورده‌اند و افرادی که بی شرمانه نشسته‌اند تا اهداف غیرنظامی و فرهنگی ایران را شناسایی کنند، حتی زحمت باز کردن یک فرهنگ لغات حقوقی را به خود نداده‌اند. هنجار بنیادین به هنجارهای تعیین شده در حقوق بین‌الملل اشاره دارد یعنی خطوط قرمز بین الملل که یک "نه نه" بزرگ است.

بامداد جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: