احتمال انتقال برخی از سفارتخانه‌ها از بغداد به اربیل

کدخبر: 2343386

سومریه نیوز به نقل از منبعی آگاه اعلام کرد برخی از سفارتخانه‌ها در منطقه سبز بغداد به دنبال انتقال به اربیل هستند.

پایگاه خبری سومریه نیوز عراق به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: برخی از سفارتخانه‌های منطقه سبز بغداد به فکر انتقال فعالیت‌های خود به اربیل هستند.

این منبع گفت: این سفارتخانه‌ها در پی حوادث روز گذشته (سه‌شنبه) در مقابل سفارت آمریکا و احتمال یورش مجدد به آن، منطقه سبز را دیگر امن نمی‌دانند و به فکر خروج از آن هستند.

منبع مذکور درباره واکنش آمریکا به حوادث روز گذشته گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد آمریکا به دنیال گزینه‌های مختلفی برای پاسخ دادن به حمله به سفارتخانه‌اش است.

سومریه نیوز همچنین به نقل از منبعی نظامی از اعلام حالت آماده‌باش در پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق خبر داد.

این منبع نظامی اعلام کرده است که پایگاه‌های آمریکا از جمله عین الاسد، التاجی، فرودگاه بین‌المللی، کاخ‌های صدام در موصل، پایگاه البلد در صلاح الدین و رستمیه در جنوب عراق پس از حوادث روز گذشته در حالت آماده‌باش هستند.

پس از حمله روز یک‌شنبه آمریکا به مقر‌های حشد الشعبی در عراق و به شهادت رسیدن شماری از نیرو‌های مقاومت مردمی، مردم عراق روز گذشته، سه‌شنبه، پس از مراسم تشییع پیکر شهدا، ابتدا مقابل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد تجمع سپس به آن یورش برده و بخشی از آن را به آتش کشیدند تا با تعطیل کردن این سفارتخانه به دخالت‌ها و نفوذ آمریکا در کشورشان پایان دهند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: