آیت الله مصباح یزدی:

رهبری همه چیز خود را برای انقلاب و نظام فدا کرده اند

کدخبر: 2342889

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مستکبران درصدد تضعیف ریشه مکتب تشیع هستند، گفت: رهبری همه چیز خود را فدای انقلاب و نظام کرده اند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی(فاز پنجم) با اشاره به ضرورت شکرگزاری نسبت به نعمت های الهی گفت: خداوند در پایان هر آیه ای که در آن نعمت های خود را یاد کرده است با لحنی توبیخ آمیز می فرماید «لعلکم تشکرون»، از این رو ما باید همواره نسبت به قدردانی از نعمت های الهی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شکرگزاری تنها به صورت لسانی و زبانی کافی نیست، انقلاب اسلامی را یکی از نعمت های بزرگ الهی دانست و ضمن تشریح تاریخ حکومت های شیعی و اسلامی ادامه داد: از دوران پیامبر اکرم(ص) تا کنون حکومتی شیعی و مبتنی بر اسلام ناب برپا نشده است، بنابراین باید نسبت به نعمت انقلاب و نظام اسلامی قدردان باشیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه رویکرد استعمارگران و مستکبران تضعیف ریشه های اسلام به ویژه مکتب تشیع بوده و هست، ابراز داشت: مستکبران طی سالیان طولانی بر کشور ما مسلط بودند و تا جایی کار کرده بودند که زنان مسلمان و متدین نمی توانستند به آسانی با حجاب در خیابان تردد کنند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خفقان دوران طاغوت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در دوران طاغوت چادر و لباس روحانیت ممنوع بود، خاطرنشان کرد: در دوران شاهنشاهی حتی پوشیدن لباس روحانیت در شهر قم و برای طلاب نیز ممنوع شده بود؛ نکته قابل توجه این است که این مسائل در تنها کشور شیعی دنیا ممنوع بود و متدینان حق نداشتند آزادانه عقاید خود را ابراز کنند.

وی در ادامه با اشاره به گریزان بودن امام راحل از شهرت و مقام عنوان کرد: ایشان همواره از شهرت گریزان بودند، اما زمانی که احساس وظیفه کردند که باید در مقابل حکومت طاغوت بایستند با همه قدرت ایستادگی کرده و به اذن و خواست الهی به مشهورترین انسان در جهان تبدیل شدند؛ در دوران طاغوت مردم نسبت به روحانیت دیدگاه بسیار حقیرانه ای داشتند، اما به اذن الهی انقلاب اسلامی با همه عظمت خود به وسیله روحانیت با پرچم داری امام خمینی(ره) به ثمر نشست و ایجاد شد.

آیت الله مصباح یزدی پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های گوناگون را مرهون نهضت امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: راز پیشرفت امام خمینی(ره) اخلاصشان بود؛ بنده معتقدم ایشان صبح که از خواب بیدار می شدند تا آخر شب که قصد خوابیدن داشتند در پی انجام به وظایف الهی خودشان بودند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما را از سلطه طاغوت نجات داد، تأکید کرد: با توجه به عظمت نعمت انقلاب اسلامی در می یابیم که وظایف سنگینی در قبال آن بر عهده داریم؛ رسیدن به سعادت ابدی در گرو شناخت، عمل و ترویج احکام دینی است.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت، عمل و ترویج معارف نورانی قرآن کریم اظهار کرد: متأسفانه ما مقداری نسبت به این کتاب آسمانی غفلت ورزیده ایم؛ امروز باید اعتراف کنیم که نسبت به قرآن کریم بی توجه بوده ایم؛ ما به کسوت روحانیت در آمده ایم که دیگران را از غفلت نسبت به قرآن کریم برحذر داریم، بنابراین نباید خودمان گرفتار این غفلت باشیم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه علمای بزرگ برای فهمیدن مسائل علمی از شهری به شهر دیگر هجرت می کردند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دسترسی به علوم و دروس بسیار آسان شده است و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم ما برای بندگی کردن آفریده شده ایم، خاطرنشان کرد: خودخواهی، خودمحوری و خودبرتر بینی انسان را شریک ابلیس کرده و او را وارد وادی انانیت می سازد.

وی با تأکید بر اینکه غفلت و غرور سبب می شود تا انسان قدردان نعمت های بزرگ الهی نباشد، عنوان کرد: ما وظیفه داریم با «جهل و غفلت» و «خودخواهی، خودمحوری و غرور» مقابله کنیم تا از جمیع بلیات و انحرافات در امان بمانیم؛ ما باید از خواب غفلت بیدار شده و بت غرور و خودپرستی را بشکنیم و بنده حقیقی خداوند باشیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره اخلاص رهبر معظم انقلاب، رفتار ایشان را حجت الهی بر همه افراد جامعه به ویژه روحانیت دانست و بیان کرد: ایشان از همان ابتدا اخلاص ویژه ای داشتند و در مطالب علمی دقت های بسیار فراوانی به خرج می دادند؛ از هنگامی هم که وارد مسائل سیاسی شدند همه چیز خود را فدای انقلاب و نظام کردند و الگویشان نیز امام راحل بود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عترت پیامبر اکرم(ص) را همتای قرآن کریم دانست و تأکید کرد: توجه به قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و توسل به ائمه معصومین(ع) رمز موفقیت انسان در همه زمینه ها است.

«خبرگزاری رسا»

ارسال نظر: