تحول در قوه قضائیه؛ صدور ۱۰۰ هزار حکم جایگزین «حبس» در ۷ماه اول ۹۸

کدخبر: 2342398

اکثر بازداشت شدگان حوادث اخیر تا امروز (دیروز) آزاد شدند. عدد قبلی که در نشست قبلی  گفتم به ۵۰ درصد کاهش یافته است. بنا داریم که بازداشتی‌ها به اراذل و اوباش و اشرار و مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر محدود شود.

سخنگوی دستگاه قضایی نشست خبری دیروز خود را با دو خبر کاهش بازداشتی های آبان ماه تهران به حدود ۱۵۰ نفر و بازنگری در وضعیت همه زندانیان سراسر کشور به دستور رئیسی آغاز کرد و در ادامه اظهارکرد : مجازات جایگزین حبس جزو نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی است و رئیس قوه قضاییه بر آن تاکید دارند، این جا اعلام می‌کنم که در هفت ماه سال ۹۸ به بیش از ۱۰۰ هزار حکم مجازات جایگزین حبس رسیده و این یعنی بیش از سه برابر از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس در این ایام استفاده کرده‌ایم .

هم چنین غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز گذشته خود گفت: اکثر بازداشت شدگان حوادث اخیر تا امروز (دیروز) آزاد شدند. عدد قبلی که در نشست قبلی گفتم به ۵۰ درصد کاهش یافته است. بنا داریم که بازداشتی‌ها به اراذل و اوباش و اشرار و مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر محدود شود.اسماعیلی در نشست قبلی خود از رقم 300 نفر برای باقی مانده بازداشتی های تهران خبر داده بود.

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: