مرد ایرلندی بهترین فیلم سال شد

کدخبر: 2341349

«هیات ملی نقد» آمریکا سه‌شنبه‌شب برترین‌های سال ۲۰۱۹ را انتخاب و «مرد ایرلندی» را به‌عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد.

«هیات ملی نقد» آمریکا سه‌شنبه‌شب برترین‌های سال ۲۰۱۹ را انتخاب و «مرد ایرلندی» را به‌عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد.

بر اساس آنچه ورایتی نوشته، هیأت بازبینی فیلم آمریکا، فیلم «مرد ایرلندی» را به‌عنوان بهترین فیلم سال معرفی کرد تا به این ترتیب این محصول نتفلیکس، شانس بیشتری برای موفقیت در اسکار داشته باشد. این انجمن که از منتقدان حرفه‌ای این صنعت تشکیل شده، فیلمنامه استیون زالیان، نویسنده «مرد ایرلندی» را به‌عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی سال انتخاب کرد. فیلم مافیایی اسکورسیزی بتازگی از شبکه نتفلیکس منتشر شده و تا هفته‌های آینده نیز در چند سینما به صورت محدود اکران می‌شود. کوئنتین تارانتینو هم برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. «رنی زلوگر» برای نقش‌آفرینی در فیلم «جودی» از نگاه این انجمن به‌عنوان بهترین بازیگر سال انتخاب شد و«آدام سندلر» هم برای فیلم «الماس‌های نخراشیده» بهترین بازیگر مرد سال شد.

زلوگر و سندلر در حالی برنده این جوایز شدند که آوکافینا برای فیلم «وداع» و آدام سندلر برای فیلم «داستان ازدواج» جوایز مشابهی را دریافت کرده بودند.

بر این اساس «مرد ایرلندی» بهترین فیلم، کوئنتین تارانتینو به‌عنوان بهترین کارگردان، آدام سندلر به‌عنوان بهترین بازیگر مرد، رنی زلوگر به‌عنوان بهترین بازیگر زن، برد پیت به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، کیتی بیتس به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن، «الماس‌های نخراشیده» به‌عنوان بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، «مرد ایرلندی» به‌عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی، ملینا ماتسوکاس به‌عنوان بهترین کارگردان فیلم اولی، «چگونه اژد‌های خود را آموزش دهید: دنیای پنهان» به‌عنوان بهترین انیمیشن بلند و فیلم کره‌ای «انگل» به‌عنوان بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شدند.

نکته مهم در ارتباط با فیلم مرد ایرلندی آن است که توجه به این فیلم در فصل جوایز، شانس این ساخته مارتین اسکورسیزی را برای دریافت جوایز بیشتر از اسکار 2020 بیشتر می‌کند.

«وطن امروز»

ارسال نظر: