نظر دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانى درباره نمایش «عَمَل»

کدخبر: 2335334

دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی مدرس دانشگاه بعد از تماشای این نمایش به کارگردانی شکوفه طاهری گفت:من کارگردانی بسیار خوبی دیدم

نسیم آنلاین : دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی مدرس دانشگاه بعد از تماشای این نمایش به کارگردانی شکوفه طاهری گفت:من کارگردانی بسیار خوبی دیدم.

به نظرم کارگردان هم ادبیات را می فهمد و هم تئاتر را و هم شخصیت پردازی را و هم می داند چطور شخصیت را روی صحنه بیاورد.

مثلا یکى از مهم ترین کارها بازی کردن نقش مرده های به جای زنده ها روی صحنه است و تعریف کردن فجایع زندگی شان به عنوان جوک و لطیفه و مزاح کردن با یکدیگر، و خندیدن به درد های هم خندیدن به درد یک عمق در نمایش به وجود می آورد که آدم وقتی نتواند مسائل خود را حل کند، بهترین راه خندیدن به آنهاست ولی آن خنده دیگر اسمش خنده نیست چیز دیگری است.

این شخصیت ها آدم های مهربان و معمولی هستند. چیزی بیرون از صحنه است که کم نشان داده شد. چیزی که این آدم ها را به این روز انداخته است

معمولا وقتی متن ناتورالیستی به روی صحنه می رود اشاراتی هم به نیروهایی که شخصیت ها را به این شکل درآورده است می شود.

این آدم ها از بدو تولد قاچاقاچی به دنیا نیامده اند، راه های دیگر برایشان بسته بوده است مانند کولبرها…که در نهایت اینها تنها توانستند در مرگ جشن و مهمانی بگیرند.

این کار کارِ کارگردانی است.

نمایش «عَمَل» به نویسندگی مهدی اسدزاده و کارگردانی شکوفه طاهری تا 15 مهر ماه ساعت 21:30 در تماشاخانه نوفل لوشاتو اجرا می شود. در این نمایش، عرفان ابراهیمی، نسرین درخشان زاده، ناز شادمان، حسن تسعیری، بیتا ایپکچی و مسعود غزنچایی به ایفای نقش می پردازند.

ارسال نظر: