دندانی که بخواهد دست دراز شده برای صلح را گاز بگیرد، خرد می‌کنیم

کدخبر: 2330195

رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله با رئیس هیئت گروه بین‌المللی بحران‌ و هیئت همراه او دیدار و اعلام کرد، موضع مردم یمن از همان آغاز حملات، صلح بوده است و تنها دستور کار این کشور توقف تجاوزها، احترام به حاکمیت و استقلال یمن است.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله گفت: ما در کنار مردم خود در معرض بمباران قرار داریم و از وجود جنگ و محاصره مانند مردم یمن رنج می‌بریم و به دنبال توقف تجاوزها بوده و خواستار صلح هستیم.

وی بر آمادگی کامل برای توقف حملات موشکی و هوایی در ازای انجام اقدامات متقابل از سوی دشمن متجاوز و تسهیل ورود کمک‌های ضروری از طریق بنادر دریایی و سپس ورود در روند سیاسی در شرایطی آرام تاکید کرد.

المشاط در دیدار با رابرت مالی، رئیس هیئت گروه بین‌المللی بحران‌ به پایبندی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نسبت به اجرای نیمی از تعهدات موجود در توافق‌نامه الحدیده تصریح کرد و گفت، طرف مقابل هیچ اقدامی نمی‌کند و این خط مشی همان شیوه تعامل کشورهای متجاوز و مزدوران آن با همه توافق‌نامه‌ها، تفاهم‌های سابق، اجرای نتایج گفت‌وگوی ملی و توافق‌نامه صلح است.

وی ادامه داد: از همان آغاز حملات، همواره خواستار توقف این حملات بوده و هستیم و در راستای حمایت از ملت خود و برای دفاع از خودمان به جنگ ادامه می‌دهیم در نتیجه ما بیش از آنچه تصور می‌کنید به صلح نزدیک‌تریم و به دفاع از خودمان ایمان داریم و در تمام مراحل دست‌مان را به سوی صلح دراز خواهیم کرد و در عین حال دندان‌هایی که بخواهد دستی که برای صلح دراز شده را گاز بگیرد، خرد می‌کنیم.

المشاط تاکید کرد، یمن حضور آمریکا و اسرائیل را در مرزهایش نمی‌پذیرد و کشورهای متجاوز باید بدانند که یمن از تمامیت ارضی برخوردار بوده و در برابر کسی تسلیم نمی‌شود و زمانی که دشمن این موضوع را درک کند، دستیابی به راه‌حل آسان خواهد بود.

وی تصریح کرد، شورای عالی سیاسی هیچ ممانعتی درخصوص امکان آغاز گفت‌وگوی یمنی - سعودی در راستای برقراری صلح جامع که هیئت بین‌المللی بحران‌ آن را مطرح کرده‌ است، ندارد.

این رهبر سیاسی درباره روابط انصارالله با ایران گفت: ادعاهای واهی درباره وابستگی ما به ایران مطرح می‌شوند یک مساله ساختگی و تکراری است و ما تاکید می‌کنیم هیچ وابستگی به ایران نداریم.

المشاط تاکید کرد: مشکل کشورهای متخاصم با ما مشکل دنباله‌روی و وابستگی ادعا شده نیست بلکه مشکل آنها با ما این است که از هیچ کس پیروی نمی‌کنیم. اگر قومی بودیم که ما را در بازار برده فروشان می‌فروختند نظام سعودی خیلی وقت پیش ما را خریده بود اما ما ملتی هستیم که دارای تاریخ و عظمت هستیم و همین ما را از وابستگی به هر جناح و طرفی بازمی‌دارد.

یمن، فقیرترین کشور در شبه جزیره عربی از ژوئیه ۲۰۱۴ شاهد درگیری‌های خونین میان انصارالله و دولت مستعفی یمن است. این درگیری‌ها تاکنون به کشته شدن هزاران تن منجر شده است که تعداد زیادی از آنها غیرنظامی هستند.

خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر: