کارشناس روس: همگرایی در قالب اوراسیا پای آمریکا را از منطقه قطع می‌کند

کدخبر: 2325644

کارشناس سیاسی روس گفت: همکاری و همگرایی کشورهای منطقه در قالب اتحادیه‌هایی مانند اوراسیا به آمریکا اجازه ورود به این منطقه را نخواهد داد.

«ولادیمیر پاولینکو» کارشناس مسائل سیاسی روسیه اظهار داشت: همکاری کشورهای اوراسیا به آمریکا اجازه ورود به این منطقه به بهانه‌هایی مانند تهدیدات ناشی از ایران و کره شمالی نخواهد داد.

وی گفت: در سال جاری در این منطقه دیدارهایی در سطوح بالا برگزار می‌شود که خبر از تغییرات جدی در فضای اوراسیای بزرگ می‌دهد.

این کارشناس تصریح کرد: در سازمان اوراسیا مشارکت‌های روسی- چینی تقویت و روز به روز به یک اتحادیه سیاسی شبیه می‌شود. از سوی دیگر همکاری در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا و روابط چین با آسیای- جنوب شرقی نیز توسعه می‌یابد.

وی افزود: همکاری شی جین پینگ با اتحادیه اروپا از وجود ظرفیت‌ها در توسعه روابط بین «پکن» و «بروکسل» خبر داد.

پاولینکو گفت: پروژه «یک کمربند یک مسیر» با همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا منجر به اتحاد و همگرایی و مشارکت بزرگ اوراسیایی می‌شود و با استفاده از ظرفیت آن آمریکا توانایی ورود به این منطقه با استفاده از بهانه وجود تهدیدات ناشی از ایران و کره شمالی را نخواهد داشت.

این کارشناس خاطر نشان کرد: حملات دیپلماتیک به کره شمالی خنثی شد و اقدامات مشابه «واشنگتن» نسبت به ایران هم موفق نمی‌شود. فارس

وی اظهار داشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دنبال تشدید تنش‌های موجود در اوراسیا از طریق تخریب ایران با استفاده از ابزارهای اقتصادی است اما اینجا هم به نتایج خاصی نرسید.

ارسال نظر: