در حال بروز رسانی

انفجار نفتکش‌ها این بار در دریای عمان

کدخبر: 2325278

منابع‌‌‌‌‌خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند

نسیم آنلاین : منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرد که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده است.

این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صداهای انفجار، ناشی از این حمله بوده است.

العالم به نقل از منابع محلی پاکستان نیز گزارش داد که این منابع نیز صدای این انفجارها را شنیده‌اند.

یکی از دو نفتکش هدف قرار گرفته در دریای عمان در حال غرق شدن است

خبرگزاری یونیوز در خبری فوری اعلام کرد داده هایی دریافت کرده است مبنی بر این که یکی از دو نفتکش هدف قرار گرفته در دریای عمان به زودی غرق می شود.

به گفته منابع پاکستانی، دو نفت‌کش مذکور، اعلام کردند که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته‌اند و درخواست کمک دارند.

خبرگزاری «یونیوز» هم گزارش داد که خدمه‌های این دو نفت‌کش، از بندرگاههای پاکستان و عمان درخواست کمک کرده‌اند.

آسوشیتدپرس هم در خبری اعلام کرد گروه امنیت دریایی بریتانیا درباره «حادثه‌ای نامشخص» در خلیج عمان هشدار داده و خواستار «احتیاط زیاد» در این منطقه شد.

ناوگان امنیت دریایی بریتانیا در مورد انفجار در دریای عمان خواستار هشیاری جدی مرتبط با تنش ایران-آمریکا شده!

هم چنین یک بندر در امارات عربی متحده نیز اعلام کرد که پیام درخواست کمک نفت‌کشی در خلیج عمان را دریافت کرده است. خبرنگار شبکه «بلومبرگ» نیز به نقل از مقام بندر مذکور در امارات گزارش داد که یک نفت‌کش در خلیج عمان آتش گرفته است.

عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا محل حمله به نفتکش‌ها را در دریای عمان منتشر کرده است.

الحدث هم در خبری اعلام کرد نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید که از وقوع حادثه در خلیج عمان آگاه بوده و در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

الجزیره: نفت کش اماراتی است

شبکه الجزیره در خبری مدعی شد که یکی از کشتی ها قبل از حرکت، در امارات محموله نفتی خود را دریافت کرده است.

نفت‌کش‌های حادثه‌دیده «Front Altair» با پرجم جزایر مارشال و «Kokuka Courageous» با پرچم پاناما بوده‌اند. خدمه این نفت‌کش‌ها در حال تخلیه هستند.

محل وقوع حادثه، 30 کیلومتری جنوب بندر جاسک (شرق استان هرمزگان) است.

دود حادثه از ساحل جاسک دیده می شود.

نفتکش حامل متانول (ماده فوق العاده سریع الاحتراق) است به همین دلیل خاموش کردن آن به شدت خطرناک است.

۴۴ ملوان نفتکش های حادثه دیده در جاسک هستند ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ۴۴ ملوان دو فروند کشتی نفتکش خارجی که صبح امروز در دریای عمان دچار حادثه شدند با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان از آب گرفته شدند و توسط شناور ناجی ایرانی به بندر جاسک منتقل شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از بروز حوادث مشکوک برای دو نفتکش در دریای عمان ابرازی نگرانی کرد

دکتر ظریف: مشکوک بودن برای توصیف آنچه که امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند

دکتر در ظریف در توئیتی نوشت: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفتگوهایی گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود. مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالا امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند. مجمع گفتگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است.

واکنش روسیه به حادثه امروز خلیج عمان سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص حادثه گفت: حادثه ای که صبح امروز برای دو نفتکش در خلیج عمان روی داد، نشان داد وضعیت بسیار تنش آمیزی بر منطقه حکمفرماست و باید از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از افزایش تنش استفاده کرد.

ارسال نظر: