رژیم صهیونیستی در مسیر انتخاباتی دیگر

شکست نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی، انتخابات تجدید می‌شود

کدخبر: 2325178

در تاریخ رژیم صهیونیستی، این اولین بار است که حزب پیروز موفق به تشکیل کابینه نشده است. بر این اساس، رژیم صهیونیستی تا 3 ماه دیگر مجددا شاهد برگزاری انتخابات کنست خواهد بود.

نسیم آنلاین : زمان مهلت قانونی برای تشکیل کابینه از سوی نتانیاهو به پایان رسید و پارلمان رژیم صهیونیستی به انحلال خود و برگزاری مجدد انتخابات رأی داد.

عدم موفقیت نتانیاهو برای اقتاع لیبرمن برای تشکیل کابینه ائتلافی موجب شد تا سه ماه دیگر انتخابات کنست تکرار شود. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای تشکیلدولت ائتلافی جدید با شکست مواجه شده و این رژیم شاهد برگزاری انتخاباتی دیگر خواهد بود.

پیش‌نویس قانون انحلال کنست رژیم صهیونیستی بامداد پنج‌شنبه در شور دوم با 74 رای موافق از مجموع 120 نماینده و در نهایت در شور سوم نیز به تصویب نهایی رسید.

در همین راستا، پایگاه خبری عبری زبان "کان حدشوت" به نقل از آویگدور لیبرمن عنوان کرد که مسئولیت انحلال کنست و برگزاری انتخابات جدید متوجه نتانیاهو است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم به نقل از نتانیاهو تاکید کرد که لیبرمن رای‌دهندگان به خود را فریب داد و موجب سرافکندگی راست‌گرایان شد.

نتانیاهو پس از روشن شدن نتیجه رأی‌گیری، با بیان اینکه «تمام تلاشم را برای تشکیل کابینه انجام دادم»، وعده داد در انتخابات پیش رو نیز «کارزاری قدرتمند» ایجاد کرده و بار دیگر به پیروزی برسد.

او «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب راستگرای «اسرائیل بیتنا» را مقصر اصلی ناکامی‌اش در تشکیل کابینه معرفی کرد و گفت لیبرمن اکنون به «سیاستمداری چپگرا» تبدیل شده که «اسرائیل را به انتخابات غیرضروری دیگری کشید.» لیبرمن که از متحدان سابق نتانیاهو به شمار می‌آید، پیوستن به کابینه را به تحقق فهرستی از خواسته‌ها مشروط کرده بود، که نهایتا نتانیاهو نتوانست به آن‌ها عمل کند و روند تشکیل کابینه شکست خورد. نتانیاهو از اسرائیلی‌ها خواست دیگر به لیبرمن رأی ندهند.

نتانیاهو گفته که لیبرمن جزو جناح چپ‌گرا است نه راست‌گرا و به طور عمد مانع از تشکیل کابینه جدید دولت رژیم صهیونیستی شده است.

بر این اساس، رژیم صهیونیستی تا 3 ماه دیگر مجددا شاهد برگزاری انتخابات کنست خواهد بود.

در تاریخ رژیم صهیونیستی، این اولین بار است که حزب پیروز موفق به تشکیل کابینه نشده است.

ارسال نظر: