رئیس اتحادیه باغداران: زردآلو، هلو و توت فرنگی ارزان شد

کدخبر: 1005303

شادلو در گفتگو با «نسیم» افزود: بر روی خرده‌فروشی‌ها نظارت جدی‌تری شود، برخی مغازه‌داران اجازه نمی‌دهند کاهش قیمت میوه‌ها در بازار به چشم بیاید/ ظرف روزهای آینده بازار میوه به ثبات می‌رسد

شادلو در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: بهار امسال تنظیم بازار میوه به خوبی شکل گرفت و عرضه میوه‌ها نیز وضعیت مطلوبی داشت. اما مسلما در فصل بهار همیشه کمبودهایی حس می‌شود زیرا ذخایر تحلیل رفته و هنوز میوه‌های عمده تولید جدید نیز به بازار نیامده است.

وی ادامه داد: بازار میوه بهار همانند هوای بهاری در حال تغییر است، لذا چون هنوز به تولید اصلی نرسیدیم کمی تغییرات را در این بازار شاهد هستیم که رفته رفته نیز در عموم میوه‌ها این تغییرات به ثبات لازم خواهد رسید.

رئیس اتحادیه باغداران به نسیم گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای تنظیم بازار میوه باید مورد توجه قرار بگیرد، نظارت بر خرده‌فروشی‌ها است.

وی افزود: هفته گذشته بسیاری از میوه‌ها در مراکز عمده‌فروشی 30 تا 40درصد کاهش قیمت داشته اما متأسفانه برخی خرده‌فروشی‌ها بی انصافی کرده و این کاهش قیمت را بر روی قیمت اجناس تازه خریده شده خود اعمال نمی‌کنند.

شادلو تأکید کرد: زردآلو، هلو و توت فرنگی و خیار از جمله میوه‌هایی است که کاهش قیمت داشته‌اند به طور مثال خیار به حدود هزار تومان رسیده است اما با توجه به درجه بندی‌های آن‌ها بین 700 تا 1200 به فروش می‍‌رسد.گوجه سبز نیز بین 2500 تا 4هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظر: