مودب: شاخصه‌های اصلی شعر امروز ما با عدالت‌خواهی گره خورده است

کدخبر: 978603

مدیرعامل "شهرستان ادب" در نشست خبری چهارمین دوره "شعر جوان انقلاب اسلامی" افزود: دوره آموزشی شعر آفتابگردان‌ها تلاش دارد زمینه‌ای را فراهم کند تا بهترین تجربه انسان امروز ایرانی در قالب شعر متولد شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی محمد مودب در نشست خبری چهارمین دوره "شعر جوان انقلاب اسلامی" که صبح امروز در مؤسسه شهرستان ادب برگزار شد؛ با بیان اینکه شعر با یادآوری و تمرکز بر حقیقت و زیبایی یادآوری کننده عهدهای ازلی و ابدی انسان است. گفت: این هنر از آنجا که یک هنر زبانی است و با کلمه شکل می‌گیرد نزدیک‌ترین هنر به معارف و قرآن کریم است.

مدیر عامل مؤسسه شهرستان ادب گفت: شاخصه‌های اصلی شعر امروز ما با معنویت و عدالت‌خواهی گره خواهد خورد و شعر امروز را شکل می‌دهد. دوره آموزشی شعر آفتابگردان‌ها با کشف استعدادهای شعر از سراسر کشور تلاش دارد زمینه‌ای را فراهم کند تا بهترین تجربه انسان امروز ایرانی در قالب شعر متولد شود؛ مسئله زبان و نوآوری مهمترین چالش شعر امروز است به خاطر نوآوری شاهدیم که قدرت زبانی در برابر تصویر در بین جوانان به ضعف گراییده است.

وی افزود: راه‌های بسیاری در شعر معاصر طی شده اما وقتی جوان ما با هجوم اطلاعات در فضای مجازی روبه‌رو می‌شود امکان سلوک با شعر و پیشینه شعر فارسی برایش فراهم نمی‌شود تا نوآوری شایسته‌ای داشته باشد. این دوره‌ها با ارائه تجربه شاعران امروز به صورت فشرده بهترین فرصت است که شاعران جوان در کوتاه‌ترین زمان از تجربه شاعران نسل قبل خود استفاده کنند .

مودب در پایان با بیان اینکه راه نجات هنر ما شعر است؛ تاکید کرد: اگر آثار شاعران انقلاب ضریب بگیرد مطمئناً هنر ما نیز ضریب پیدا خواهد کرد . اگر در سینما آثاری در خور شأن سینمای انقلاب نداریم به خاطر غفلت از شاعران بزرگ انقلاب چون استاد معلم، مرحوم هراتی، مرحوم قیصر، علیرضا قزوه و محمدکاظم کاظمی است. افرادی که ارزش‌های انقلاب را در شعرشان آورده‌اند اما مدیریت فرهنگی کشور نسبت به آن توجهی نکرده است. شعر ستون اصلی خیمه هنر است که اگر درست به آن پرداخته شود هنرهای دیگر ما متحول و متأثر خواهد شد و این تحول و تأثر در قیاس با هنر انقلاب اسلامی چشم‌گیر خواهد بود .

ارسال نظر: