بابایی: امیدوارم انصاف در داوری جایزه ادبی جلال رعایت شده باشد

کدخبر: 947640

گلعلی بابایی با حضور در غرفه «نسیم» در نمایشگاه مطبوعات گفت: انشاالله هیچ اثری به خاطر سیاسی بودن و یا ضدجنگ بودنش از داوری جوایز کنار گذاشته نمی‌شود

گلعلی بابایی با حضور در غرفه «نسیم» در نمایشگاه مطبوعات درباره عدم اطلاع رسانی مناسب شانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس گفت: ما این مسئله رابه جواد محقق به عنوان دبیر این جشنواره انتقال دادیم و از وی درخواست کردیم تا در این زمینه فعال تر باشد؛ البته وی نیز در این خصوص دلایل موجهی داشتند.

وی ادامه داد: جواد محقق عنوان کرد که فراخوان آثار را اعلام کردند و بر اساس تقسیم بندی زمانی جشنواره، مرحله داوری مقدماتی آثار انجام شد؛ همچنین وی اخیرا طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها این مسائل را اطلاع رسانی کرد.

مدیر سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار اظهار داشت: طبق مصاحبه آقای محقق 2 هزار و 500 اثر به شانزدهمین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس ارسال شده که در نهایت 250 اثر به مرحله نهایی راه یافتند، با این حال قرار است بعد از این دبیر جشنواره تعداد کتاب های ارسالی به بخش های مختلف جشنواره را اطلاع رسانی کند که قطعا این مهم بعد رسانه ای جشنواره را قوی تر خواهد کرد.

بابایی اظهار داشت: داوری های جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس در کتابخانه جنگ حوزه هنری انجام شد و تا به امروز نیازی به جنجالی کردن این جشنواره نبود.

وی همچنین در خصوص راه یافتن 5 اثر به مرحله نهایی جایزه جلال ال احمد و اینکه هیچ کتاب دفاع مقدسی و ارزشی در میان این آثار نبوده است، گفت: اسامی آثار را ندیده ام و طبیعتا نمی توانم اظهارنظری داشته باشم؛ البته انشاالله همیشه عدالت در داوری ها لحاظ می شود و هیچ اثری به خاطر سیاسی بودن و یا ضدجنگ بودنش از داوری کنار گذاشته نخواهد شد.

مدیر سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار افزود: امیدوارم در داوری جایزه ادبی جلال آل احمد انصاف رعایت شده باشد و 5 اثری که به مرحله نهایی راه یافتند بر اساس شایستگی هایشان انتخاب شده باشند. بابایی همچنین در خصوص برنامه های سازمان متبوعش در هفته کتاب گفت: بر اساس ظرفیت مان کتابخانه های مراکزی همچون زندان ها، بهزیستی، پایگاه های بسیج، مساجد و ... را به کتاب های دفاع مقدس مجهز کردیم.

وی خاطر نشان کرد: البته قرار بود از کتابی نیز رونمایی کنیم که به دلیل آماده نبودن اثر این برنامه لغو شد.

ارسال نظر: