جواهری: هیچ قراردادی در خصوص فروش رایت‌ آثار ایرانی امضا نکردیم

کدخبر: 941087

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با «نسیم» گفت: قطعا امضای قرارداد در فروش رایت آثار کشورمان موضوعی نیست که به راحتی آن را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انجام داد

سیدرفیع احمدجواهری، نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، با اشاره به حضور این اتحادیه در نمایشگاه فرانکفورت گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال های گذشته وضعیت بهتری در این نمایشگاه داشتیم.

وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت بیش از 65 نشست را با ناشران سایر کشورها برگزار کردیم، اظهار داشت: البته این نشست ها که با همکاری آژانس ادبی غزال برگزار شد، منجر به امضای قرارداد فروش رایت کتاب‌های ناشران ایرانی با ناشران حاضر در نمایشگاه نشد؛ چرا که قطعا امضای قرارداد در فروش رایت آثار کشورمان موضوعی نیست که به راحتی انجام گیرد.

نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در همین زمینه افزود: اگر می خواهیم در نمایشگاه آتی فرانکفورت قراردادهایی را در این زمینه امضا کنیم، باید از همین امروز در این خصوص برنامه ریزی کنیم.

احمدجواهری اظهار داشت: در مدت زمانی که در نمایشگاه فرانکفورت حضور داشتیم با ناشرانی از کشورهای آلمان، فرانسه، هند، کانادا، مالزی و .... دیدارهایی را داشتیم که البته اکثر این دیدارها بیشتر جنبه آشنایی آنها با صنعت نشر کشورمان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال توانستیم چهره خوبی را از کشورمان در نمایشگاه فرانکفورت به دنیا عرضه کنیم.

ارسال نظر: