محمدرضا بایرامی، نویسنده به دعوت بنیاد اسلامی روسیه به این کشور سفر می‌کند

کدخبر: 935361

ترجمه روسی مردگان باغ سبز کتاب این نویسنده در شهریور ماه گذشته در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو رونمایی و عرضه شد

به گزارش «نسیم»، محمدرضا بایرامی، نویسنده مطرح ایرانی در حوزه ادبیات دفاع مقدس به دعوت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انتشارات صدرا و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، برای حضور و سخنرانی در مراکز علمی ـ فرهنگی روسیه طی یک هفته از 14 تا 20 مهرمهرماه به مسکو می رود .

ترجمه روسی مردگان باغ سبز در شهریور ماه گذشته در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو رونمایی و عرضه شد که به عنوان یکی از ده اثر برتر این نمایشگاه برگزیده شد و نیز نشان نقره جایزه بین‌المللی اوراسیا در بخش نثر را برد .

محمد رضا بایرامی طبق برنامه ریزی بنیاد مطالعات اسلامی و با مساعدت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، جلساتی را در انستیتو ماکسیم گورکی، دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو ، کتابفروشی مرکزی «بیبلیوگلوبوس»، مراکز فرهنگی بیلایا یابلاکا و مالایا گواردیا داشته و به سخنرانی و پاسخ به پرسشهای طیف کتابخوان روس خواهد پرداخت. طی این برنامه‌ها فرصت دیدار وی با نویسندگان و منتقدان ادبی روس فراهم خواهدشد .

شایان ذکر است که رمان مردگان باغ سبز دومین اثر از سری "پرفروشهای ایرانی" است که از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با هدف تبیین ابعاد فرهنگ و ادبیات معاصر ایران منتشر گردیده است. نخستین اثر از این سری، رمان " من او"، اثر رضا امیرخانی بود که مورد استقبال خوانندگان روس قرار گرفت . این اثر توسط الکساندر آندروشکین به زبان روسی ترجمه و توسط مؤسسه انتشاراتی صدرا و نشر وچه منتشر شده و با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان روسی مواجه شده است و مقالات و یادداشتهایی در این زمینه در وب سایت ها و مطبوعات روسیه منتشر شده است .

ارسال نظر: