موجودی انبارهای كاغذ تهران در حال حاضر پر است

کدخبر: 903680

دبیر سندیکای تولیدكنندگان کاغذ و مقوا ضمن اعلام این مطلب گفت: بازار كاغذ در حال حاضر همه را غافلگیر کرده است و منطق خاصی ندارد

سیدطاهر شبیری، دبیر سندیکای کاغذ و مقوا در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در خصوص پایین آمدن قیمت کاغذ گفت: بازار كاغذ در حال حاضر همه را غافلگیر کرده است و منطق خاصی ندارد، آن زمان که داد می زدیم که قیمت کاغذ افزایش پیدا کرده و بررسی کنید که چه کسانی وارد این بازار شده اند، کسی به حرف ما گوش نکرد الان هم می خواهیم که بررسی کنند که این نحو پایین آمدن قیمت کاغذ چه علتی دارد.

وی افزود: زمانی که قیمت ارز تقریبا ثبات دارد چرا باید اینقدر قیمت کاغذ پایین بیاید و این مسئله باید علت خاصی داشته باشد.

شیبری تاکید کرد: وقتی که تجار غیرحرفه ای وارد این مسئله می شوند و می خواهند کاغذ وارد کنند دولت باید این مسئله را بررسی کند هیچ ناشری حاضر نیست که در این اوضاع سرمایه گذاری کند چون بازار بسیار ریسک پذیر است؛ البته اگر ریسک بازار به صورتی بود که قیمت ها بالا بود شاید سرمایه گذاری بیشتر بود.

دبیر سندیکای کاغذ با بیان اینکه در حال حاضر انبارها برای کاغذ بیشتر جا ندارند، گفت: موجودی انبارهای تهران در حال حاضر از کاغذ پر است؛ در زمانی که به سمت فصلی می رویم که احتیاج به کاغذ زیاد داریم وضعیت بازار کاغذ، وضعیت نابه سامانی است.

وی با اشاره به اینکه متولی خاصی برای این موضوع وجود ندارد، گفت: وقتی وزارت ارشاد در این موضوع دخالت می کند و خودش بازار تنظیم می کند، دیگر جایی برای صحبت باقی نمی ماند.

شبیری ادامه داد: ما بارها از دولت خواسته ایم تا اسامی واردکنندگان کاغذ را اعلام کند تا بتوان کسانی که به صورت حرفه ای در این حوزه کار می کنند را بشناسیم و این کار باعث می شود تا شرکت های تقلبی ای که در این حوزه فعالیت می کنند و به بازار ضربه می زنند را بشناسیم.

وی با اشاره به ثابت بودن نرخ ارز و نرخ ترابری گفت: این دو نرخ بر واردات تاثیرگذار هستند و وقتی اینها تغییری نداشته باشند، قیت کاغذ نیز نباید تغییری داشته باشد و باید ثابت بماند پس مطمئنا دست دیگری در کار است تا این اتفاقات برای کاغذ بیفتد و دولت مطمئنا باید در این قضیه ورود کند و قیمت را ثابت نگه دارد.

ارسال نظر: