تعرفه واردات كاغذ به نفع واردكننده‌ كاهش یافت

کدخبر: 889146

دبیر سندیکای کاغذ در گفتگو با «نسیم» با اعلام این مطلب گفت: تعرفه واردات از ۸ به ۴ درصد رسیده و این به نفع تولیدكننده نیست

روغنی، دبیر سندیکای کاغذ در گفتگو با «نسیم»، در خصوص آخرین وضعیت قیمت کاغذ در بازار گفت: وضعیت بازار کاغذ فعلا آرام است، و این مسئله به دلیل تورم رکودی بازار است.
وی افزود: شاید بازار منتظر یک افزایش یا کاهش است، اما خرید و فروش هم کم است.
دبیر سندیکای کاغذ ادامه داد: قیمت های کاغذ تحریر و روزنامه هم افزایشی نداشته است و تا دوماه آینده نیز افزایش جدی نخواهد داشت، البته این مسئله به خاطر این است که دولت تصویب کرده است تا پایان خرداد قیمت ها نباید افزایش داشته باشد.
روغنی تاکید کرد: اینکه دولت خواسته است قیمت ها افزایش نداشته باشد، به نفع تولیدکننده نیست، چون هزینه های کارخانه ها بالا رفته است اما تولید کننده نمی تواند قیمت را بالا ببرد.
وی در خصوص تصمیمات جدیدی که در حوزه کاغذ گرفته شده است گفت: دولت تعرفه کاغذ را پایین آورده است که البته این مسئله به نفع واردکننده و به ضرر تولیدکننده است.
روغنی با بیان اینکه این تعرفه از 8 به 4 درصد رسیده است، ادامه داد: افزایش نرخ ارز را در این چند روز داشته ایم که ممکن است بر قیمت کاغذ تاثیرگذار باشد اما این مسئله به دلیل تورم رکودی در حال حاضر بعید به نظر می رسد.
دبیر سندیکای کاغذ در پاسخ به این سوال که آیا با دولت جدید جلسه ای در خصوص بحث کاغذ داشته اید یا نه؟، گفت: تا به حال هیچ جلسه ای نداشتیم، فقط وزیر ارشاد در چند جا در خصوص کاغذ صحبت کردند و گفته اند که از این مسئله حمایت می کنند، اما به عنوان دبیر سندیکای کاغذ جلسه ای با دولت جدید نداشته ایم.
ارسال نظر: