همه برنامه‌های سوره مهر در نمایشگاه کتاب/ ١٥٠ کتاب چاپ اول در راه نمایشگاه

کدخبر: 2095843

مدیرعامل انتشارات سوره مهر در نشست خبری گفت: امسال تلاش فراوان کردیم که چاپ کتاب‌ها را با جدیت پیگیری کنیم و با ١٥٠ کتاب چاپ اول در نمایشگاه حضور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری انتشارات سوره مهر، برای حضور در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با حضور عبدالحمید قره داغی، مدیرعامل جدید این انتشارات برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ایمنی ، مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر گفت: انتهای سال گذشته، تغییر مدیریتی در انتشارات اتفاق افتاد؛ سال گذشته برای پنجمین سال متوالی، به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شدیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب را همیشه فرصتی دیدیم برای گفتمان با مخاطبان هر چند که نسبت به برگزاری این مدل از نمایشگاه انتقاد داریم.

ایمنی تاکید کرد: برنامه های زیادی برای نمایشگاه خواهیم داشت؛ امسال سما( سوره مهر الکترونیک) به صورت جداگانه فعالیت می کند؛ بالغ بر هزار کتاب صوتی در این غرفه عرضه می شود.

وی تاکید کرد: افتتاح جشنواره سراسری من و کتاب را در نمایشگاه خواهیم داشت.

در ادامه عبدالحمید قره داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: امسال تلاش فراوان کردیم که چاپ کتاب ها را با جدیت پیگیری کنیم و با ١٥٠ کتاب چاپ اول در نمایشگاه حضور خواهیم داشت.

وی افزود: ٢٠٠ دوره هم کتاب های تجدید چاپی داشتیم که این کتاب ها بیش از ٩٠٠ هزار جلد خواهد بود؛ که در کل ٢٠٠ میلیون صفحه می شود.

امسال با غرفه بزرگتر در سالن کودک و نوجوان حضور خواهیم داشت،که بیش از ٧٠ جلد کتاب چاپ اولی هستند.

قره داغی تاکید کرد: با توجه به موضوعات، بارها ر بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفتیم؛ سال گذشته هم که سه تقریظ از ایشان داشتیم؛ ما شاعد بودیم که همیشه مخاطبان استقبال خوبی از ما در نمایشگاه داشتند؛ متراژ بیشتری را امسال درخواست دادیم امت بضاعت نمایشگاه کم بود برای همین همان متراژ سال گذشته شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدتی است شامل رکود در انتشار آثار سوره مهر بودیم مشکل کاغذ از سویی و از سوی دیگر به گونه‌ای ایستایی در انتشار آثار مشهود بود برای بازگشت سوره مهر به چرخه سابق چه برنامه‌ای دارید چرا که بسیاری از نویسندگان و مولفان از ماندن آثارشان در انتظار نشر گلایه‌هایی دارند، تشریح کرد: رساندن آمار انتشار آثار به 100 عنوان برای عرضه در نمایشگاه کتاب نشان میدهد طی چهار و پنج ماه گذشته برنامه ریزی های خوبی برای روند چاپ صورت گرفته است.

مدیر سوره مهر از آثاری که در نوبت انتشار به سر می‌برند اینطور خبرداد که، سعی داریم آثاری که در صف انتشار هستند را با توان و ظرفیت مضاعف به نمایشگاه کتاب برسانیم، البته کندی در نشر یک اثر تنها به ناشر باز نمی‌گردد و گاهی مولف در جمع آوری مشکلاتی را دارد و یا مراحل تصحیح طولانی می شود اما بیش از 2 سال کتابی در صف انتظار تولید نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عرضه کتاب‌های ترجمه شده این انتشارات و یا رایزنی برای ترجمه آثار برجسته در نمایشگاه کتاب گفت: شاید به شکل مشخص امسال برنامه ویژه ای نداشته باشیم اما در حال عرضه آثار به زبان فارسی و دیگر زبانها هستیم، حدود 10 اثر امسال برای اولین بار منتشر می شوند.در کنار آن هم مرکز ترجمه حوزه هنری 30 عنوان به سوره مهر تحویل داده است ولی برای نشر در عرصه بین المللی در حال رایزنی هستیم و انشالله برای سال آینده دست پر خواهیم بود.

وی ادامه داد: امسال 12 عنوان که در سال 95 منتشر شده بود توسط ناشران عرب زبان ترجمه شده است. در تفاهمی با ناشران عرب زیان کتاب‌هایی چون «لشکر خوبان»، «آنک آن یتیم نظر کرده» و شکرستان برگردان به عربی شد که مورد استقبال در برخی کشورها از جمله لبنان هم قرار گرفت. برخی دیگر از کتاب‌ها به روسی و کره‌ای هم در دست ترجمه است.

این مقام مسئول در انتشارات همچینین در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه کتاب‌های چند رسانه ای و تعاملی در ایران ایا به اندازه ای رسیده که سرمایه گذاری بر آن توجیه پذیر باشد و اینکه آیا سوره مهر از تولید الکترونیک سود می برد یا در حال سرمایه گذاری است، گفت: خیر هنوز در کشورما بحث نشر الکترونیک آنگونه که باید مخاطب خود را نیافته و جا نیفتاده است. با توجه به بستر و فضای نشر الکترونیک که با وجود شبکه های اجتماعی گسترده هم شده، اینها نشان میدهد که نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستیم.

قره داغی با در خاتمه از همکاری وزارت ارشاد در راستای ارائه فیپا و شابک به کتاب‌های الکترونیک هم سخن گفت.

جدول نشست های سوره مهر در نمایشگاه کتاب

ارسال نظر: