شهرام نیا در گفتگو با «نسیم انلاین»:

آوردهای اقتصادی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای ایران/ ۱۷۰ نشست برگزار شد

کدخبر: 2071508

مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفتگو با «نسیم آنلاین» به اتفاقات نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای ایران پرداخت.

امیرمسعود شهرام نیا، مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » درباره اتفاقاتی که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای کشورمان افتاد گفت: امسال نیز مطابق مسیری که در دو یا سه سال اخیر شاهد بودیم، حرکت کردیم و یک غرفه ملی طراحی شد؛ در مجموع ارزیابی ها مثبت و رو به جلو بود؛ اگرچه همه ما می دانیم که برای جهانی شدن نشرمان راه های زیادی باید برویم.

وی با اشاره به مزایای حضور یکپارچه ایران در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت گفت: شکل گرفتن غرفه ملی یک مزیت است؛ طراحی خوب و زیبای غرفه ایران که با هنرهای ایرانی بود؛ حضور پررنگ تشکل های نشر و ناشرین که امسال 11 ناشر بزرگ حضور داشتند و توانستند برنامه های خوبی را در غرفه برگزار کنند.

شهرام نیا افزود: در سالن کودک، یک غرفه داشتیم که 6 ناشر و یک تشکل نشر در ان غرفه حضور داشتند؛ از مزایای دیگر غرفه برنامه هایی بود که هر روز از طرف ناشران و تشکل ها برگزار می شد؛ هر روز 4 یا 5 نشست در غرفه برگزار شد.

وی تاکید کرد: بیش از 170 نشست در موضوعات مختلف و حرفه ای برگزار شد؛ 13 نشست را با تشکل های نشر خارجی و یا روسای نمایشگاه های بزرگ کتاب برگزار کردیم؛ که از این جلسات نتایج خوبی حاصل شد.

شهرام نیا با اشاره به آوردهای اقتصادی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای ایران گفت: تفاهم نامه هایی را امضا کردیم تا بتوانیم در قالب بحث گرنت آثار دانشمندان ایرانی را در عرصه جهانی منتشر کنیم؛ تشکل های نشر و ناشران هم گفتگو ها و تعامل خوبی انجام دادند؛ که البته همه این ها مستلزم پیگیری و تعامل است، غالب ناشران اذعان می کنند که کارهای خوبی انجام گرفته است.

ارسال نظر: