مدیرعامل موسسه نشر شهر:

با افتتاح باغ کتاب تهران سرانه مطالعه ۱۰ دقیقه افزایش می یابد

کدخبر: 2057424

مدیرعامل موسسه نشر شهر با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران تبدیل به مکانی برای لذت بردن مردم از کتاب خواهد شد،گفت:با افتتاح این مجموعه فرهنگی ، سرانه مطالعه ۱۰ دقیقه افزایش می یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، سید مجید حسینی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه باغ کتاب تهران رسالتی غیر از نمایشگاه کتاب دارد، افزود:نمایشگاه کتاب به تولید در این زمینه کمک می کند، اما باغ کتاب تهران،به جای تمرکز بر حلقه تولید در نشر، به تقاضا و مصرف کننده کتاب توجه دارد.

وی به تقویت کتابفروشی ها و توزیع مناسب کتاب اشاره و خاطر نشان کرد: رسالت اصلی ما در باغ کتاب تهران، علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان به کتابخواندن است.

حسینی با اشاره به اینکه باید در مردم احساس نیاز به مطالعه را به وجود آوریم، گفت:لازم است پیش از تولید و فروش این احساس نیاز در اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان شکل بگیرد و آنان از مطالعه و خواندن کتابهای علمی و فرهنگی لذت ببرند.

وی با بیان اینکه باغ کتاب تهران برای فروش و تولید طراحی نشده است،افزود: از طریق بخشهای طراحی شده در باغ کتاب تهران از جمله تالارعلم و خلاقیت کودکان و نوجوانان و سالنهای تئاتر و سینما، آنان را به مطالعه و کتاب خواندن علاقه مند می کنیم.

مسئول بهره برداری از پروژه باغ کتاب تهران با اشاره به اینکه بر اساس اظهارات مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران روند ساخت پروژه باغ کتاب تهران تا پایان سال جاری به پایان می رسد، گفت: در اجرای اولین طرح خود در مدارس با عنوان باشگاه آرزوهای بزرگ در بین 580 هزار کودک و نوجوان 200 هزار جلد کتاب توزیع شد که از این طریق سرانه مطالعه این افراد از 15 دقیقه به 28 دقیقه ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: براین اساس پیش بینی ما این است از طریق باغ کتاب تهران می توان سرانه مطالعه در کشور را افزایش داده و به جای انتشار و انباشت کتاب، مردم به کتابخوانی علاقه مند شده و به خواندن روی بیاورند.

حسینی با تاکید بر اینکه پیش بینی ما افزیش 10 دقیقه سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان از طریق مجموعه باغ کتاب تهران است، افزود: جامعه هدف ما در وهله اول یک میلیون 90 هزار کودک و نوجوان تهرانی است.

وی به بخش گذر فرهنگ باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مرحله ارایه مراحل پایانی طراحی این بخش که برای ارایه گالریهای فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده ، هستیم.

مدیرعامل موسسه نشر شهر با بیان اینکه در حال برنامه ریزی بخش ها و فازهای مختلف باغ کتاب تهران برای افتتاح در سال 95 هستیم،به فاز سوم باغ کتاب تهران تحت عنوان تالار علم اسلامی -ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: باغ کتاب تهران تبدیل به بزرگترین مرکز ترویج کتابخوانی در کشور می شود.

به گفته حسینی ایجاد فضای مفرح و بانشاط برای کودکان و نوجوانان، تالار بزرگ علم، گالری هنری و دیجیتال، بخش تئاتر کتاب شهر و سالن های ویژه اجرای نمایش و فیلم از جمله بخش های باغ کتاب تهران به شمار می آید.

به گفته حسینی باغ کتاب تهران، مکانی است برای ایجاد علاقه نسبت به موضوع کتاب و کتاب خوانی، فرهنگ، تعامل و بحث به منظور رشد و تعالی کودکان و نوجوانان و سایر اقشار مردم از هر سن وو سلیقه ای است.

گفتنی است باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حال ساخت است یکی از بزرگترین پروژه ها در سطح ملی و جهانی هم از لحاظ سازه ای و هم زیبایی به شمار می آید و

در سالن ها آن از آخرین استاندارد های آکوستیک جهانی استفاده شده است.

ارسال نظر: