محمد ناصری در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بررسی ۳۶۰۷ اثر در چهار بخش جایزه غنی‌پور

کدخبر: 2053649

دبیر اجرایی شانزدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور از بررسی سه هزار و ۶۰۷ اثر در چهاربخش این جشنواره خبر داد.

محمد ناصری، دبیر اجرایی شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، در خصوص آخرین اتفاقات این دوره از جایزه گفت: داوری های این دوره آغاز شده است، ما در ابتدا آثاری را که در سال های گذشته منتشر شده شناسایی کردیم.

وی با اشاره به همکاری ناشران برای ارسال آثارشان گفت: ناشران همکاری خوبی داشتند اند و همچنین ملاک اصلی ما برای انتخاب، اطلاعات خانه کتاب بوده است.

ناصری با اشاره به آمار خانه کتاب گفت: در بخش رمان آزاد برای گروه سنی بزرگسال 2177 اثر رسیده است؛ با داوری اولیه این عناوین، تعداد 400 عنوان به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند. داوری این بخش بر عهده محمدعلی قربانی، احمد دهقان، ابراهیم زادهدی مطلق، مصطفی خرامان و محمد شجاعی است .

وی به 916 اثر در بخش کودک اشاره کرد و گفت: 300 اثر به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند؛ با بررسی‌هایی که داوران در این بخش انجام دادند، در نهایت 25 اثر به بخش نهایی راه پیدا کرده؛ داوری آثار در این گروه برعهده ناصر نادری، علیرضا متولی و محمدحسن حسینی است .

دبیر شانزدهمین دوره جایزه غنی پور ادامه داد: در بخش رمان با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز در مجموع 56 اثر شناسایی شد که از این میان، تعداد 30 عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی و 26 عنوان اثر نیز در بخش دفاع مقدس نوشته شده است؛علی‌اصغر جعفریان، گلعلی بابایی و نبی‌الله بابایی داوری و بررسی این آثار را انجام می‌دهند.

ناصری گفت: اگر در بخش رمان آزاد، اثری با مفاهیم انقلاب اسلامی و درباره آن نوشته شده باشد، در این بخش ارزیابی می شود؛ برای همین امکان دارد که تعداد عناوین این بخش افزوده شود.

وی 458 اثر را آثار مورد شناسایی بخش نوجوان دانست و گفت: از این تعداد آثار 77 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافتند . در بخش نوجوان نیز حبیب یوسف‌زاده، خسرو باباخانی و بیژن قفقازی زاده کار ارزیابی آثار را برعهده خواهند داشت

ارسال نظر: