«نسیم آنلاین» گزارش می دهد:

دل‌نوشته‌های خواندنی برای کتابی که یک افطار تا سحر وقت می‌گیرد

کدخبر: 2041934

در طول چند ماه گذشته فقط در شبکۀ مجازی اینستاگرام بیش از ۲۹۰ عکس و پست توسط کاربران این شبکه در رابطه با این کتاب منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، کتاب «رؤیای نیمه‌شب» مدتی است که در قالب مسابقۀ بزرگ «کتاب و زندگی» مورد توجه بسیاری از دوستداران کتاب قرار گرفته است. این رمان با درون مایه‌ای مذهبی و در قالب قصه ای با شخصیت‌های متنوع و پرداختی جذاب توانسته بسیاری از افرادی که کمتر مطالعه می‌کنند را هم به سمت خود جذب کند.

بخشی از این جذابیت و اثرگذاری، خود را در فضای مجازی نشان داده است. به طوری که در طول چند ماه گذشته فقط در شبکۀ مجازی اینستاگرام بیش از 290 عکس و پست توسط کاربران این شبکه در رابطه با این کتاب منتشر شده است. پست‌هایی که هر کدام حال و هوای خود را دارد. بعضی با گرفتن عکس از جلد کتاب در کنار وسایل دوست داشتنی خود حس و حالشان نسبت به کتاب را نشان داده‌اند. حس و حالی که گاهی غم دارد و گاهی شادی. گاه از جنس آموختن است و گاه از جنس متنبه شدن و درس گرفتن. و گاهی حالی نوستالژیک را به مخاطب خود منتقل می کند. در کنار عکس‌ها مطالب منتشر شده توسط کاربران هم هر یک حال و هوایی دارد. مطالبی که عمدتا با هشتگ‌های #رمان #عاشقانه #وحدت #شیعه #سنی #عشق #مهدویت #امام_زمان #رویای_نیمه_شب #کتاب_و_زندگی منتشر شده‌اند.

برخی از مطالب منتشر شده در صفحات اینستاگرام به شرح زیرند:

«دفه اول: خریدمش، پولم دادم حتی! بعد برگشتم تو مغازه و با دو تا چیز دیگه عوضش کردم./ دفه دوم: تو یه مغازه دیگه برش داشتم. نگاش کردم. گذاشتم سر جاش و اومدم بیرون./ دفه سوم: تو یه شهر دیگه تو یه مغازه دیگه رو پیشخون دیدمش. نگاش کردم و از کنارش رد شدم. یکم از مغازه دور شدیم... گفتم صبر کنید من الان میام. برگشتم خریدمش. گذاشتم تو کیفم. با خودم گفتم سوغاتی میدم به فلانی.../ رسیدیم خونه. نشستم رو تخت. میخواستم ببینم چی خریدم برای فلانی. شروع کردم به خوندن.............../ نمیتونم بگم چقدر از خوندنش لذت بردم. چقدرتو داستان نفس کشیدم... چقدر برگشتم عقب. دوباره خوندم. چقدر تو فضاش قدم زدم... چقدر کتابو بستم. به سقف نگاه کردم. بهش فکر کردم... دوباره خوندم. چقدر اشک ریختم .چقدر خندیدم. چقدر دوسش داشتم... چقدر باهاش زندگی کردم...چقدر.../ فقط یه چیزی میتونم بگم. این کتاب اونقدر حالمو خوب کرد که دلم نیومد بهتون نگم: حتما بخونید..."

«وای خییییییییلی عالی بود./ توچند ساعت کتاب رو تموم کردم./ حتما حتما حتما بخونیدش. حیفه»

«کتابی با داستانی روان و گیرا بدور از هر زیاده گویی. که میشه تو دو سه روز خوندش./ توصیه میکنم حتما اگه وقت دارین بخونینش. / نویسنده با زیرکی تمام، موضوع مهدویت را در مرکز قرار داده و بقیه قصه را دور آن چیده. قصه‌ای که عشق در اون جریان داره . از همه بالاتر عشق به امام زمان.»

«این کتاب رو در عرض کمتر از بیست و چهار ساعت خوندم. قبل از هر چیزی واقعی بودن داستانش منو جذب کرد، بعد اینه در تار و پود قصه ی عاشقانه اش مسائل ارزشی زیادی وجود داشت، و اگر راستِ راستشو بخوام بگم... طراحی بینظیر جلد کتاب در نگاه اول منو دیوونه ی خودش کرد.»

«شاید برای نسل امروز حرف زدن درباره داستان های تاریخی واقعی و ماجراهای مذهبی نسبت به نسل گذشته سخت تر باشد. به همین دلیل تعریف ماجرا به زبان جوان امروز می تواند نشانه توانایی و قدرت نویسنده در داستان پردازی باشد./ رویای نیمه‌شب ماجرای عاشقانه دلدادگی پسری سنی مذهب به دختری شیعه است که در بستر ماجرای واقعی عنایت امام زمان شکل میگیرد. داستانی که در کنار جاذبه های یک رمان عاشقانه به خوبی به رویدادی تاریخی اشاره میکند.»

«روز اول ماه رمضان کتاب را شروع کردم و عصر همان روز تموم شد... محشر بود. اولش اصلا فکر نمی‌کردم اینقدر قشنگ باشه و حالمو خوب کنه... دلم نیومد به عنوان یه پست نذارمش. اگر تونستید حتما بخونید...»

«نیمه شبم را با "رویای نیمه شب" مظفر سالاری گذراندم...کتابی که سراسر عشق است... عشق مادی و معنوی... عشقی که سرانجامش خوش است... عشقی که معجزه میکند... شیعه میکند... مسیحایی میکند... پیامبری میکند... دلربایی میکند... ریحانه را به هاشم و هاشم زیبارو را به ریحانه میرساند... عشقی که بیمار میکند و هزار و هزار جذابیت دیگر در این کتاب نهفته است. ان شاء الله که عشق حضرتش در جان هایمان غوغا کند...( خواندن این کتاب را به همه ی دوستان عزیزم پیشنهاد میکنم)... یاعلی»

«رویای نیمه شب، شاید اولین رمان مذهبی بود که توی عمرم می‌خوندم و البته بدون شک بهترین. وقتی رفتم توی مغازه کتاب ها برام جذابیتی نداشتن تا یه آدمی که اونجا بود خیلی دوستانه این کتاب رو بهم معرفی کرد، اولش خیلی مردد بودم برای خریدش ولی وقتی شروع به خوندنش کردم کتاب رو زمین نذاشتم تا تموم شه. یعنی غیر ممکنه که این کتاب رو بخونی و یه حس شیرین و غیر قابل وصف برات پیش نیاد./ پ.ن: توصیه میکنم این کتاب رو حتما بخونید./ پ.ن2: هنوزم وقتی که حوصله ام سر میره میرم سراغش ومیخونمش.»

«برای دومین بار خواندم. واقعا فوایدی در خواندن دوم و سوم هست که در مرتبه اول نیست./ رمان رویای نیمه‌شب اثر مظفر سالاری./ حال معنوی کتاب رو نمیشه نادیده گرفت. البته نکاتی هم در مورد ساخت کتاب هست که شاید بعدا بگم. ولی در این روزهای رمضان این کتاب رو از دست ندید. متن روانی داره و زود تموم میشه. پس نگران نباشید که تو روزای این ماه کی حال کتاب‌خوانی داره.»

«یَا أَنِیسَ مَنْ لا أَنِیسَ/ مدت ها بود کتابی نخوانده بودم که آنچنان غرق در آن شوم که با صدای اذان به خودم بیایم. آنهم اذان_صبح!!!/ بعد از خستگی از امتحانات به نظرم خواندن یک رمان عاشقانه به دور از گزافه‌گویی و بزرگ‌نمایی بیخود با ضمیمه عشق و معرفت مهدوی بیشتر از همه چیز به دل می چسبد./ داستان عشق هاشم اهل تسنن به ریحانه شیعه مرا یاد خیلی چیزها انداخت. اما بهتر است خودتان بخوانید و خودمونی بگم کیف کنید و متوجه نشوید چگونه شبتان صبح گشته... این کتابی است که پیشنهاد میکنم حتما بخوانید و لذتش را تجربه کنید./ در پایان تشکر از دوستی که این دوست خوب را به من معرفی کرد و هدیه داد.»

چهارمین دورۀ مسابقۀ بزرگ «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «رؤیای نیمه‌شب» از 15 فروردین امسال شروع شده و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر: