محمدرضا بایرامی:

مدیران فرهنگی باعث زده شدن مردم از دفاع مقدس می شوند

کدخبر: 2030209

متاسفانه مردم از مقوله جنگ فراری هستند و نقش مدیران که مدیران دولتی نیز هستند در این زمینه کم نیست و ای کاش اجازه داده می شد تا مدیران دولتی اهل عمل در این زمینه وارد شوند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی " نسیم آنلاین "، سعید علامیان، کیانوش کیانی، محمدرضا بایرامی، محبوب شهبازی و رضا حاجی آبادی در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب به بررسی و آسیب شناسی نشر کتاب در حوزه ایثار و شهادت پرداختند. در ابتدای این نشست سعید علامیان با بیان اینکه قرار دادن شهدا و خانواده هایشان در یک فضای از پیش تعیین شده بزرگ ترین لطمه ای است که می توانیم به این حوزه وارد کنیم، گفت: اگر نویسنده ای با قلمش شهدا را دست نیافتنی نشان دهد و به گونه ای القا کند که شهدا از اهل زمین نبودند به شهدا ظلم کرده است.

وی افزود: خوشبختانه آمار قابل قبولی در حوزه آثار دفاع مقدسی داریم و کتاب ها نیز فروش خوبی داشته اند، با ابن حال یکنواختی آثار باعث جدایی مخاطبان از آثار می شود. وی افزود: طی سال های اخیر زبان آثار در حوزه دفاع مقدس تغییر کرده اند که "خط تماس" بایرامی یکی از این نمونه ها است. در ادامه بایرامی با بیان اینکه ایرانی ها هنر تبدیل کردن چیزهای خوب به چیزهای بد را داریم، گفت: چرا که جنگ دارای جذابیت های زیادی است و هر کسی بخواهد مسئله ای را با جذابیت مطرح کند حتما به سراغ جنگ می رود، ولی ما مفهوم جنگ را تا حدی رقت انگیزی کرده ایم که هیچ راه خروجی برای آن وجود ندارد، البته این هنر مدیران کشور است که مقوله جذاب جنگ را به این وضع در آوردند.

وی افزود: متاسفانه مردم از مقوله جنگ فراری هستند و نقش مدیران که مدیران دولتی نیز هستند در این زمینه کم نیست و ای کاش اجازه داده می شد تا مدیران دولتی اهل عمل در این زمینه وارد شوند. بایرامی گفت: مطالبی که در این حوزه منتشر می شوند تا حدی کانالیزه شده اند که دیگر جایی برای واقعیت نمی ماند، متاسفانه مدیران کاری به واقعیت ندارند و دوست دارند بر اساس حقیقت خودشان کتاب سازی کنند. وی تصریح کرد: متاسفانه کتاب سازی بر اساس حقایق مدنظر مدیران دولتی بلایی است که سر ادبیات دفاع مقدس و پایداری ما آمده است.

ارسال نظر: