لاله افتخاری در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بخش فرهنگی برنامه ششم توسعه رضایت‌بخش نیست/ بخش قرآنی در این برنامه مغفول است

کدخبر: 2006281

لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از رضایت‌بخش نبودن بخش فرهنگی برنامه ششم توسعه خبرداد.

لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، با اعلام این خبر که بخش فرهنگی برنامه ششم توسعه در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد، گفت: بخش فرهنگی برنامه ششم توسعه را در کمیسیون فرهنگی به جمع بندی رساندیم.

وی افزود: نمایندگانی از تهران و قم مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری در این جلسه حضور داشتند، بحث‌های فرهنگی برنامه ششم زیاد و اشکالات فراوانی به آن وارد است.

افتخاری ادامه داد: پیشنهاداتی که از سوی کارگروه مشترک کمیسیون فرنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال گذشته برای این برنامه داده شده بود، لحاظ نشده است؛ در بحث زنان و خانواده و دستگاه های فرهنگی مشکلات زیادی در این برنامه وجود دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: بعضی از مسائل در برنامه ششم مبهم است و معلوم نیست هدف دولت برای گنجاندن این برنامه ها چه بوده است.

افتخاری بیان داشت: چند نفر به نمایندگی از کمیسیون قرار شده است برای تکمیل این نواقص ظرف دو روز آینده پیشنهادات اعضا را جمع و مکتوب کنند و به دولت این مسائل گفته شود.

وی با تاکید بر رضایت بخش نبودن بخش فرهنگ برنامه ششم توسعه گفت: مشخص نیست برنامه ششم توسعه چه مقدار با سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مطابقت دارد؛ قرار شد کار فشرده ای روی این مسئله صورت بگیرد؛ نکته دیگری که در مورد این برنامه وجود دارد، این است که در بحث قرآن هیچ مطلبی نیامده است که باید اصلاح شود.

افتخاری در خصوص جلسه برای بررسی بودجه بخش فرهنگی سال 95 گفت: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه درالویت است فعلا بررسی بودجه را در کمیسیون آغاز نکرده ایم.

ارسال نظر: