معاون فرهنگی ارشاد:

انتقادات به عملکرد ارشاد در ممیزی غالبا بولتنی است!

کدخبر: 2005245

ممیزی کتاب مسئولیت های متعدد دارد و در مواردی وقتی بررس کتاب را می خواند، ممکن است فهم متفاوت داشته باشد، و حتی قاضی هم به این مسئله واقف است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نشست خبری ظهر امروز خود پیرامون بحث ممیزی و چاپ کتاب های منافی عفت گفت: در اداره کتاب هیات نظارتی وجود دارد دبیران گروه ها حاضرند و شخصیت انها مورد بررسی قرار میگیرد همچنین بررسان ما در ارتباط با انچه ضابطه مورد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است معیارهای محتوایی باید رعایت شود تاکید داریم و باید رعایت شود. اگر در مواردی رعایت نشده باشد، برای خود حق بازگشت قائلیم مثل همین موضوعی که شما در مسئله اخلاق و عفت عمومی مطرح می کنید که حساسیت کافی وجود دارد، اما اینکه مصادیق این موارد هست یا نه و مثال ها در کجا پیشنهاد آمده می توانید موارد را به شخص بنده یا مدیر اداره این موارد را منتقل کنید. البته اگر آن چیزی که گفتید رخ بدهد جلوی آن گرفته خواهد شد؛ اما اغلب از نوع کار بولتنی است که یک جمله دیگران را دیدن و هزار جمله را ندیدن.

صالحی در پاسخ به سوال « نسیم آنلاین » در خصوص نقش ممیزان در سهل انگاری ها برای ممیزی کتاب گفت: ما باید نگاهمان این باشد که اگر کتابی را مجوز می دهیم احساس مسئولیت مشترک داشته باشیم. باید دید که کتابی که مشکل دار است و در مجموعه های قضایی که رفته است، آیا تقصیر ممیزان بوده است یا قصور آنها؟ چرا که ممیزی کتاب مسئولیت های متعدد دارد و در مواردی وقتی بررس کتاب را می خواند، ممکن است فهم متفاوت داشته باشد، و حتی قاضی هم به این مسئله واقف است.

ارسال نظر: