مخدومی: جشنواره "رسول آفتاب" دو سال پشت درب وزارت ارشاد مانده است

کدخبر: 1028952

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب در نشست خبری گفت: این دوره از جشنواره در پنج بخش داستان، خاطره، عکس، کاریکاتور و شعر برگزار می‌شود/ مهلت ارسال آثار تا ۱۰ آذرماه سال جاری است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست خبری پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب پیش از ظهر امروز با حضور و سخنرانی "رحیم مخدومی" دبیر این دوره از جشنواره و "محمد حسن ابوحمزه" دبیر بخش بین الملل این جشنواه در موسسه فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

من انقلابی هستم شعار جشنواره امسال رسول آفتاب

رحیم مخدومی، دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب در ابتدای این نشست خبری گفت: امسال به سرلوحه قرار دادن یک شعار موضوعات جشنواره خود را اعلام می کنیم. بر این اساس ما امسال با شعار "من انقلابی هستم" سه سرفصل را برای موضوعات این دوره از جشنواره درنظر گرفتیم.

وی افزود: این موضوعات شامل فتنه، بیداری و مقاومت است. در سرفصل نخست که فتنه است به موضوعاتی چون فتنه 88، بازگشت فتنه گران، تحریف خط فکری امام (ره)، اسلام انگلیسی و تشیع انگلیسی و فتنه رژیم صهیونیستی در سرزمین منا می پردازیم.

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب ادامه داد: در سرفصل دوم به موضوعاتی چون بیداری اسلامی و روشنگری جهانی، نامه امام خامنه ای به جوانان اروپایی، نهضت پیاده روی اربعین و بیدار مردان واقعه هفت تیر است. همچنین در سرفصل سوم نیز به موضوعاتی چون اقتصاد مقاومتی، مدافعان حرم، فلسطین و جنگ های نیابتی و حماسه آفرینی موشکی و هسته ای است.

برگزاری جشنواره مردمی رسول آفتاب در 5 بخش

مخدومی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سال گذشته در 4 بخش داستان، خاطره، عکس و کاریکاتور برگزار شد که امسال با اضافه شدن شعر به این بخش ها جشنواره امسال در 5 بخش برگزار می شود.

وی اضافه کرد: بخش بین الملل 2 سال است که در این جشنواره فعال شده است. اجرای تمامی سرفصل های ذکر شده برای این جشنواره نیاز به روحیه انقلابی و جهادی دارد. همچنین تحقق این امر نیز به روحیه ای انقلابی نیاز دارد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب یادآور شد: مسئولین بدانند که کرنش و اعتماد به بیگانگان گره را کور تر کرده و راه گشا نیست. انقلابی گری منحصر به انقلاب 57 نیست که تاریخ مصرف آن تمام شده باشد انقلابی گری شاید در سال 57 نقطه عطفی داشت اما آغاز حرکت طولانی بود که اگر درست پیگیری شود و قله ها آن فتح شود مفهوم واقعی انتظار اتفاق می‌افتد.

مخدومی ادامه داد: آنهایی که انقلابی گری را در انقلاب سال 57 منحصر می‌کنند بعدا گرفتار سازش و کرنش در برابر دشمنان انقلاب می‌شوند. بر این اساس اگر ما به توصیه های حضرت آقا توجه کرده باشیم می بینیم که ایشان هیچگاه توصیه به داشتن روحیه انقلابی را فراموش نکردند.

جوانان انقلابی در مقاطع حساس گره گشا هستند

وی خاطرنشان کرد: امید رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان پرشور و انقلابی ایران است. زیرا جوانان نشان داده اند که در مقاطع حساس می توانند گره گشا باشند. جوانان در زمان جنگ، بعد از پایان جنگ و در دوران فتنه با روحیه انقلابی خود خود را در صحنه نگهداشته و به موفقیت دست پیدا کردند.

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب اضافه کرد: جشنواره مردمی رسول آفتاب شعار "من انقلابی هستم" را سرلوحه تمامی فعالیت های خود قرار داده است. همچنین نه تنها در داخل کشور نیاز به تحقق این شعار داریم بلکه اگر ملت های آزاد جهان این روحیه انقلابی را بشناسند گروه های فرهنگی و سیاسی کور خود را حل خواهند کرد.

مخدومی به دولتمردان توصیه کرد: مسئولان اگر به روحیه انقلابی که باید داشته باشند مستمسک شوند و برای حل مشکلات روزمره زندگی عزم خود را جزم کنند قطعا وضع جامعه ما از اوضاع امروز بهتر خواهد بود.

وی یادآور شد: متاسفانه در دولت های مختلف سهم نیروهای انقلابی در بدنه بسیار کم و ناچیز بوده است. یک نکته تاسف آور اینکه 2 سال است درب اتاق معاون فرهنگی وزارت ارشاد به جرم انقلابی بودن بر روی جشنواره رسول آفتاب بسته است.

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب در پایان تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب تا تاریخ 10 آذرماه سال جاری خواهد بود. عالقمندن می توانند آثار خود را به آدرس پست الکترونیک INFO@RASOULEAFTAB.IR ارسال کنند.

عربستان صعودی تفاله استکبار است

دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب تصریح کرد: امروز متاسفانه کشور عربستان صعودی که تفاله استکبار است برای ویزای ما هم اعتبار قائل نیست. بهتر است به یاد داشته باشیم که حضرت امام خمینی (ره) فرموده بودند که استکبار جهانی را نه در اندازه یک شیر بلکه در اندازه یک سگ ببینید.

محمد حسن ابوحمزه، دبیر بخش بین الملل جشنواه مردمی رسول آفتاب در بخش دوم این نشست خبری گفت: سومین جشنواره مردمی رسول آفتاب که سال 92 کلید خورد به پیشنهاد آقای رحیم مخدومی بخش بین الملل را کلید زدیم و نتیجه و بازخورد خوبی را هم از آن گرفتیم.

وی افزود: بازخورد بین المللی از این جشنواره آنقدر خوب و مثبت بود که توجه ما را برای ادامه فعالیت این بخش جلب کرد. در این میان حتی کار به جایی رسید که مهلت ارسال آثار به بخش بین الملل دبیرخانه این جشنواره را هم تمدید کردیم. که در نهایت 500 اثر برای ما ارسال شد.

دبیر بخش بین الملل این جشنواه ادامه داد: امسال سعی خود را می کنیم تا در کنار برگزیدگان این دوره از جشنواره برگزیدگان دوره قبل نیز به نوعی حضور داشته باشند. همچنین بخشی از فعالیت ما در این جشنواره در بخش مجازی انجام می شود.

ارسال نظر: